Daihatsu Motor, producătorul auto deținut de Toyota, oprește producția din Japonia, după ce a recunoscut că a modificat testele de siguranță timp de 30 de ani
Daihatsu, producătorul auto japonez deținut de Toyota, a oprit producția internă după ce a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de siguranță pentru vehiculele sale de mai bine de 30 de ani.
Marca și-a oprit producția la toate cele patru fabrici japoneze
Marca, cunoscută mai ales pentru producția de mașini mici de pasageri, și-a oprit producția la toate cele patru fabrici japoneze, marți, inclusiv una la sediul său din Osaka, a declarat un purtător de cuvânt pentru CNN.
Oprirea va dura cel puțin până la sfârșitul lunii ianuarie, afectând aproximativ 9.000 de angajați care lucrează în producția internă, potrivit reprezentantului.
Mișcarea vine în timp ce Daihatsu se confruntă cu un scandal legat de siguranța mașinilor, din ce în ce mai mare, despre care Toyota spune că „a zdruncinat chiar bazele companiei”.
Săptămâna trecută, Daihatsu a anunțat că un comitet independent de la terți a găsit dovezi de falsificare a testelor de siguranță pe până la 64 de modele de vehicule, inclusiv cele vândute sub marca Toyota.
Drept urmare, Daihatsu a declarat că va suspenda temporar toate transporturile interne și internaționale de vehicule și va consulta autoritățile cu privire la posibilitatea de a funcționa mai departe.
Toyota a rechemat la sediu 1 milion de vehicule din cauza unei erori ale senzorului airbag-ului
Scandalul este o altă lovitură pentru producătorul de automobile, care a recunoscut în aprilie că a încălcat standardele privind testele de impact pentru peste 88.000 de mașini, vândute în mare parte sub marca Toyota în țări precum Malaezia și Thailanda.
În acel caz, „căptușeala interioară a ușii scaunului din față a fost modificată necorespunzător” pentru unele verificări, în timp ce Daihatsu nu a respectat cerințele de reglementare pentru anumite teste de coliziuni laterale, se spunea într-un comunicat de atunci.
În mai, producătorul auto a declarat că a descoperit mai multe greșeli de producție, dezvăluind că a transmis date incorecte pentru testele de coliziune pe două vehicule electrice hibride. Compania a declarat la momentul respectiv că a încetat să mai livreze și să vândă acele modele.
Cel mai recent scandal amenință și mai mult reputația companiei. Potrivit unui raport publicat miercurea trecută de comisia de investigație, au fost găsite încă 174 de cazuri în care Daihatsu a manipulat date, a făcut declarații false sau a manipulat în mod necorespunzător vehiculele pentru a trece testele de certificare de siguranță.
Acțiunile Toyota au scăzut cu 4% la Tokyo joia trecută. „Recunoaștem gravitatea extremă a faptului că neglijarea de către Daihatsu a procesului de certificare a zdruncinat însăși bazele companiei ca producător de automobile”, a adăugat Toyota.