Dacia și-a suspendat activitatea în uzina de la Mioveni. Motivul pentru care angajații au fost trimiși acasă

Publicat: 27 07. 2021, 10:25
Actualizat: 27 07. 2021, 11:11

Uzina Dacia, de la Mioveni, și-a oprit activitatea. Decizia este una temporară, cauzată de criza cipurilor, care afectează întreaga industrie auto din Europa. Din acest motiv, mai multe secții ale uzinei de autoturisme nu mai pot funcționa, iar angajații au fost trimiși acasă.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni, 26 iulie”, au transmis reprezentanții de la Dacia.

Criza microcipurilor în domeniul auto, cu puternic impact pe continentul european

Criza microcipurilor s-a produs după noile reglementări de poluare și limitare a emisiilor de dioxid de carbon, la o medie de 95g CO2/km/grup auto.

Pe fondul crizei microcipurilor, ultima dată când Uzina Dacia și-a trimis angajații în șomaj tehnic a fost în aprilie. De asemenea, în februarie și marie au avut cinci zile fără producție, tot din cauza lipsei de componente electrice.

În plus, și Uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie.

În primele șase luni din 2021, Dacia Mioveni și Ford Craiova au produs 236.663 de mașini, o creștere cu 26% față de aceeași perioadă a anului trecut, marcată de restricțiile anti-COVID-19. În prima jumătate a anului în curs, Dacia a produs 145.515 autoturisme, iar Ford, 91.148 de unități.