Modelul Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut vehicul către clienţii privaţi din Europa, anunţă Renault, care a publicat recent rezultatele primului semestru al anului. Nu este singura veste bună: în plus, cu peste 30.000 de comenzi înregistrate în primul semestru al acestui an, modelul Dacia Spring 100% electric este numărul unu în vânzările de vehicule ecologice către persoane fizice din Franţa. În context, şi noul Dacia Jogger promite să fie un nou succes, cu peste 50.000 de comenzi în şase luni.
Grupul auto francez Renault a avut pierderi de 1,357 miliarde euro în primul semestru al acestui an, de la un profit net de 354 milioane euro în perioada similară a anului trecut. Cifra de afaceri a grupului a ajuns la 21,121 miliarde de euro, în creştere cu 0,3% faţă de semestrul I 2021:
„Cifra de afaceri a grupului a ajuns la 21,121 miliarde de euro, în creştere cu 0,3% faţă de semestrul I 2021. La cursuri de schimb constante, aceasta a crescut cu 1,1% (efectul negativ al cursului de schimb este legat în principal de devalorizarea lirei turceşti). Veniturile din activitatea Automobile s-au situat la 19,574 miliarde de euro, în creştere cu 0,3% faţă de semestrul I 2021. Efectul preţului, pozitiv cu +7,4 puncte, a reflectat continuarea politicii noastre comerciale, lansată în T3 2020, axată pe valoare si nu pe volum, precum şi pe creşteri de preţ pentru a compensa inflaţia costurilor şi o optimizare a reducerilor comerciale. Acest efect s-a ridicat la +8,4 puncte în T2 2022, după +5,6 puncte în T1”, anunţă grupul.
Grupul Renault menţionează că îşi va îmbunătăți perspectivele financiare pentru anul 2022 cu o marjă operațională mai mare de 5% față de cele trei procente anterioare dar şi cu un flux de numerar liber operațional pentru autovehicule mai mare cu 1,5 miliarde EUR față de cel anterior. Renault confirmă şi un impact al crizei semiconductoarelor estimat la 300.000 de vehicule în 2022.