Noi date statistice arată cât de mult a fost afectată piața auto europeană de pandemia de coronavirus. În ianuarie s-au vândut în UE 840.000 de mașini noi, o scădere de 26% față de acum un an, fiind cel mai slab ianuarie din 1982 încoace.
Potrivit datelor JATO, modelul preferat de europeni a fost Toyota Yaris, urmat de Peugeot 208 și Dacia Sandero. Vânzările modelului Ford Puma fabricat de Craiova au crescut cu 72%.
În ianuarie cota SUV-urilor pe piața din UE a atins un nivel record de 44%, în timp ce în ianuarie 2016 era de 26%, iar doi ani mai târziu era 33%.
Cel mai vândut SUV a fost Peugeot 2008, cea mai cumpărată mașină de lux a fost Mercedes Clasa E, iar la clasa medie, BMW Seria 3 a depășit Passat și Clasa C. La MPV-uri conduce Volkswagen Touran, iar la mașini sport cel mai bine se vinde Porsche 911.
Renault a declarat vineri că vânzările aa început să cunoască recuperări în a doua jumătate a anului 2020, în timp ce compania se lansează într-un plan de schimbare, deși pandemia COVID-19 a cauzat producătorului auto francez o pierdere de 8 miliarde de euro (9,68 miliarde de dolari) anul trecut.
Directorul executiv Luca de Meo, care a preluat conducerea în iulie, caută modalități de a spori profitabilitatea și vânzările la Renault, în timp ce promovează reducerile de costuri. El a avertizat vineri că 2021 ar putea fi în continuare dificil, inclusiv din cauza lipsei de cipuri electronice care face ravagii în industria auto, dar a spus că Renault se concentrează pe recuperarea economică, pe măsură ce profitabilitatea crește, scrie Reuters.
„2021 este dificil, având în vedere necunoscutele legate de criza sănătății, precum și de lipsa de aprovizionare cu componente electronice”, a spus De Meo într-un comunicat.