Anunţ pentru toţi posesorii de Dacii: Ce se întâmplă acum la uzina de la Mioveni şi ce trebuie să verifice rapid toţi şoferii

Anunţ pentru toţi posesorii de Dacii: Ce se întâmplă acum la uzina de la Mioveni şi ce trebuie să verifice rapid toţi şoferii

Anul acesta se împlinesc 50 de ani de la înfiinţarea uzinei Dacia de la Mioveni, jumătate de secol plin de schimbări pentru producătorul auto românesc.

Primul autoturism, model Dacia 1100, ieşea de pe liniile de producţie de la Mioveni pe 20 august 1968. Au urmat modelele Dacia 1300 (1969), Dacia 1300 break (1973), Dacia 1310 (1980) şi Dacia Nova (1995).

Totul s-a schimbat din 1999 când uzina s-a privatizat şi a fost semnat contractul cu francezii de la Renault de preluare a pachetului majoritar Dacia. De atunci, au apărut modele SuperNova (2000), Solenza (2003), Logan (2004), Sandero (2008) şi Duster (2010), ultimele trei cu diferite versiuni de caroserie şi echipare.

“Producem o maşină la fiecare 54 de secunde, asta înseamnă 1.500 de maşini pe zi, care ajung în diferite ţări. Fiecare model este produs în diferite versiuni, în diferite culori şi cu diferite opţiuni”, a declarat directorul general al Automobile Dacia şi Groupe Renault România, Antoine Doucerain, cu ocazia unei vizite organizate pentru jurnalişti în uzina de la Mioveni, conform Libertatea.

Modele Dacia sunt la mare apreciere şi în afara ţării. Duster, Logan şi Sandero se află în topul 25 al celor mai vândute modele din Rusia, iar Sandero Stepway are mare succes în Elveţia.

“Angajaţii noştri contribuie la această reuşită globală, construind compania viitorului prin competenţe, angajament şi muncă în echipă. (…) Echipele noastre trăiesc transformări continue şi astfel ne adaptăm unui mediu competitiv”, a mai spus Antoine Doucerain, citat de Agerpres.

Valoarea totală a investiţiilor realizate de către Grupul Renault la Dacia, în perioada 2000-2017, este de aproximativ 2,3 miliarde de euro, în timp ce totalul investiţiilor realizate în România se ridică la 2,8 miliarde de euro.

În ultimii ani a crescut numărul proceselor automatizate, astfel că, în prezent, în uzină sunt peste 800 de roboţi care asigură repetabilitatea operaţiilor, iar 80% dintre piese sunt transferate în sincron automat.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`