Dacia a trecut printr-o schimbare majoră de imagine în ultimii ani, scăpând de imaginea negativă pe care o avea în perioada de dinainte de 1989. Puţini ştiu însă că o singură Dacie nemaivăzută în ultimii aproape 30 de ani a supravieţuit până în zilele noastre şi chiar mai poate fi văzută pe străzile din România, scrie Agerpres.
Este vorba de modelul D Estafette, o dubiţă pentru 8 persoane, salvată de un pasionat al maşinilor de epocă, Levente Dudi, un tânăr ingineric mecanic din Braşov.
Această model a ajuns să mai existe într-un singur exemplar în România, în ciuda faptului că înainte de 1990 au fost fabricate 624 de astfel de modele.
„Am căutat ceva vreme. Vreo 3-4 ani am săpat să găsesc una. Am vrut neapărat să am o Dacia mai exotică. Eu aveam deja o Dacia 1100 şi aveam două maşini în vizor, fie Dacia Estafette, fie Dacia 2000. Dacia 2000 mi-a luat-o înainte un coleg de club, el a restaurat deja una şi atunci am rămas cu asta. Asta am cumpărat-o în 2011. Era în Constanţa, a fost oarecum părăsită, iniţial mi-a suflat-o alt coleg de club, după aceea am cumpărat-o de la el”, a declarat Levente Dudi, citat de Agerpres.
După ce a cumpărat maşina, Levente a muncit cinci ani la restaurarea ei.
Nu doar că este singura Dacia Estafette cu care se mai poate circula, dar din toate care mai există în România, doar aceasta are în interior o băncuţă pe care încap şase oameni. În acte, maşina este prevăzută cu două locuri.
Pe timpul comunismului a circulat şi o legendă, potrivit căreia Elena Ceauşescu ar fi interzis fabricarea acestui model de Dacia care nu a ajuns niciodată la românii simpli, fiind produsă doar pentru instituţii de stat înainte de 1990.
Dacia unicat de la Braşov a făcut anul trecut 3.000 de kilometri, însă este scoasă din garaj doar la reuniuni ale colecţionarilor de maşini de epocă sau la parade.