Dacia își consolidează poziția pe piața europeană, în primul trimestru: Creștere spectaculoasă a vânzărilor companiei de la Mioveni, care a devansat Nissan, Hyundai sau Kia

Publicat: 20 05. 2019, 12:22
Foto: Dacia / Facebook

Performanță excepțională reușită de Dacia pe piața europeană, în primul trimestru al acestui an.
Compania de la Mioveni, alături de Tesla, au avut cele mai mari creșteri ale vânzărilor, pe o piață care se confruntă cu importante incertitudini, legate de Brexit și de interdicțiile impuse mașinilor cu motoare diesel, informează profit.ro.

Înmatriculările de automobile din Europa, în trimestrul 1, s-au situat la un volum total de 4,13 milioane, unul ridicat, deși în scădere față de anul trecut.
Potrivit unei analize realizate de Jato Dynamics, segmentul SUV a continuat să crească, în timp ce segmentele compactelor și al MPV sunt în scădere.

„A pornit ca un sub-brand minor al Renault, dar după numai 14 ani Dacia a devenit marca cu cele mai bune performanțe de vânzări din Europa”, se arată analiza Jato Dynamics.

Cota de piață a producătorului de la Mioveni a crescut cu 0,61 de puncte în primul trimestru, ajungând la 3,63%, cel mai mare avans al unei mărci pe piața europeană.
Astfel, Dacia a înmatriculat un volum de 150.000 de vehicule și se situează pe poziția 13 în clasamentul mărcilor, depășind mărci mult mai cunoscute, precum Nissan, Hyundai sau Kia.

Sandero a fost cel mai cumpărat model (aproximativ 44% din achizițiile europene).

De asemenea, Duster a devenit al terilea cel mai vândut SUV de clasă B din Europa, Logan a crescut cu 39% și a devenit cel mai vândut sedan de clasă B de pe continent, iar Dokker a fost unul din cele mai populare van-uri.

Doar Tesla a înregistrat o performanță similară în primul trimestru.
Cu ajutorul Model 3, Tesla a depășit competitorii din segmentul de vehicule electrice, cât și pe cei din segmentul mediu.

Nissan, Ford și Fiat se numără printre companiile care au pierdut teren pe piața europeană, în primul trimestru.