Se pare că Dacia avansează puternic pe piața europeană. În luna octombrie a înmatriculat 46.222 autoturisme, în creștere cu 33,5% față de anul trecut.
Conform datelor analizate de profit.ro, cota de piață a mărcii românești a fost în luna a zecea de 4,4%, în creștere cu 0,6 puncte procentuale față 2022.
Astfel, Dacia a vândut 464.902 vehicule pe piața din Europa (UE+EFTA+UK), ceea ce reprezintă o cotă de piață de 4,3% și o creștere de 21,2% față de anul precedent. De asemenea, este pregătită să depășească cifrele din 2022 cu cel puțin 20% până la sfârșitul anului.
Potrivit ACEA, în UE cota de piață a mărcii românești este și mai bună, depășind 5,1% în octombrie, cu cele 43.707 autoturisme, la o creștere de peste 35% a vânzărilor.
În 10 luni a vândut 434.182 de mașini (+22,7%), ceea ce îi conferă o cotă de piață de aproape 5%.
În prezent Dacia este al optulea cel mai mare vânzător de automobile din Uniunea Europeană, fiind depășită doar de marile branduri precum VW, Toyota, Renault, Peugeot, Audi, BMW, Mercedes, dar și de rivalii de la Skoda, de care sunt însă destul de aproape.
În primele 10 luni ale acestui an Renault a vândut 519.047 de mașini, depășind în 2023 rivalii de la Peugeot, care anul trecut au avut rezultate mai bune.
Cât despre piața auto de la noi din țară, aceasta este în prezent pe locul 10 în UE, ceea ce înseamnă că a pierdut două poziții în ultimii ani, cu toate că vânzările au continuat să crească.
De la începutul anului, în România au fost înmatriculate 122.104 autoturisme, cu 15,4% sub media europeană (16,7%), situându-se peste Grecia și Irlanda, dar sub Danemarca.