Cum încurcă producătorii de smartphone-uri industria automobilistică
În anul 2020, pandemia de COVID-19 a afectat industria de automobile și aprovizionarea producătorilor auto cu semiconductori. În primele cinci luni ale anului trecut, vânzările de automobile au scăzut foarte mult, iar producătorii mari de semiconductori și-au îndreptat atenția spre alte industrii, astfel livrările au crescut către electronicele de consum. În pofida crizei provocate, totuși producătorii de automobile din toate regiunile și-au crescut producția mai repede decât au preconizat experții.
Livrarea restricționată, din cauza deficitului mare de semiconductori, a produs blocaje în industria auto. Prin urmare, criza furnizării de semiconductori a afectat enorm relansarea industriei auto.
Semiconductorii ocupă o poziția cheie în lumea modernă a tehnologiei și sunt componente foarte importante pentru computere și telefoane mobile, dar și pentru mașini, cum ar fi în: controlul motorului, a emisiilor, butoanelor, la ecrane cu touchscreen, module de infotainment și altele. Specialiștii spun că o mașină necesită în jur de 50-150 de cipuri.
Aproximativ 12% din cererea globală de semiconductori este reprezentată de producătorii auto. Vicepreședintele Jens Fabrowski de la Bosch Automotive Electronics a dezvăluit potențial enorm al acestor componente, spunând că „este imposibil să ne imaginăm mașini fără semiconductori„.
Giganții auto sunt nevoiți să reducă producția din cauza lipsei semiconductorilor
Nissan a redus deja producția de mașini, iar motivul principal a fost lipsa de materiale semiconductoare, a spus un purtător de cuvânt. Această companie va face tot posibilul să minimizeze impactul asupra clienților și să ajusteze producția, deși a recunoscut că nu dispune de suficienți semiconductori pentru autovehicule.
Volkswagen a anunțat planul său de reducere a dezvoltării autoturismelor în China, Europa și America de Nord. Motivul la acest producător este deficitul de semiconductori.
Alți producători afectați de criza semiconductorilor sunt: Audi, Infineon Technologies, Ford, Toyota, Daimler, General Motors, BMW, NXP Semiconductors, Renault, Honda, Continental.
Bosch este unul din cei mai mari producători de semiconductori (a prezentat mereu inovații în domeniul acestei producții) și, în acest an, a spus că face eforturi pentru a reduce criza generală creată pe piață de aceste componente, mai ales de circuitele integrate (IC). Bosch funcționează foarte bine și în industria de cipuri și în industria auto. Fiecare vehicul include aproximativ 9 senzori semiconductori de la Bosch.
Continental și Bosch și-au anunțat deja clienții, cu privire la întârzierea livrărilor în 2021. În opinia lor, volumele suplimentare solicitate pot fi disponibile abia în 6-9 luni.
Întrucât cererea a crescut în mod brusc și neașteptat, mai ales pe cea mai mare piață auto din lume – din China – componentele electronice pentru industria autovehiculelor sunt acum considerate o raritate. Tesla face progrese mari pe piața auto chineză, în ciuda pandemiei de coronavirus. Tesla a anunțat în 2020 că va produce pentru prima dată 500.000 de mașini electrice.
Producătorii de semiconductori și-au extins capacitățile în ultimele luni pentru a-și îmbunătăți producția. Blocajele de livrare la producătorii de cipuri au dus și la amânarea prezentării unui nou iPhone Apple în toamna anului 2020. Și grupul Sony a suferit pierderi, deoarece noua sa consolă de jocuri nu a fost disponibilă într-un număr destul de mare, în sezonul de Crăciun, anul precedent. Drept urmare, clienții de la Sony au fost dezamăgiți.
Situația actuală este destul de dificilă pe piața cipurilor, probabil și din cauza evoluțiilor cu digitalizarea și conducerea autonomă. Specialiștii speră că această situație se va rezolva, având în vederea introducerea unui vaccin și combaterea pandemiei. Ei speră că producția de semiconductori și de automobile va reveni la normal în ciuda pandemiei care a zguduit economia globală în moduri de-a dreptul imprevizibile.
Mai mult ca sigur, investitorii experimentați vor specula eventualele scăderi majore ale acțiunilor giganților din industria auto, profitând de eventualele prețuri de intrare bune, în contextul unei crize pe termen mediu. Pentru a face o astfel de mișcare nu este nevoie neapărat de un buget uriaș – citiți aceste experiențe Etoro pentru a vedea cum se poate începe o experiență de trading, fără a se folosi bani reali.