Dacia a lansat noul model Spring varianta restilizată a mașinii electrice, care a fost cea mai vândută mașină electrică din România. Printre noutăți se numără planșa de bord complet modificată și un interior cu mai multă tehnologie. Compania promite că autonomia este mai mare de 220 de km.
Noul model de Dacia Spring, varianta 2024, vine cu o autonomie promisă de peste 220 de km pentru toate versiunile, „mai mult decât suficientă pentru șoferii cu trasee cotidiene de 37 de km pe zi”.
Cu o baterie de 26,8 kWh, consumul de energie pe care compania îl promite este sub 14,6 kWh/100 km. Dacia Spring 2024 este echipată cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puțin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui „wall box” de 7 kW.
Dacia Spring este în continuare cel mai mic model al gamei cu o lungime de 3,79m.
Din 2021, de când Dacia a lansat prima sa mașină electrică, Spring, au fost înmatriculate peste 140.000 de exemplare, dintre care 15.000 doar în România.
Noul model al Dacia Spring are un motor de 65 CP/48 FW pe o gamă mai largă de versiuni, disponibil atât pe nivelul de echipare Expression, cât și pe versiunea Extreme. Un motor de 45 CP va fi disponibil atât pe versiunea Essential, cât și pe Expression.
Dacia se laudă cu faptul că Spring este cel mai ușor automobil electric, cântărind mai puțin de o tonă (984 kg), motiv pentru care compania spune că va consuma și mai puțină energie.
Dacia Spring 2024 este disponibil într-o gamă de șase nuanțe, printre care „Beige Safari” și „Brick Red”, scrie hotnews.ro.
„Noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generație a modelului Duster. Modelul are „un aspect mai robust”, anunță compania. Singura componentă păstrată de la generația anterioară este pavilionul.
Mașina dispune de un „spațiu de depozitare interior excepțional pentru segmentul său”, prezintă Dacia.
„Spring dispune acum de un tablou digital de 7 inch, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelele de echipare, și de un ecran central de 10 inch pentru versiunile superioare. Paleta de culori și materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opțiuni esențiale cu scopul de a controla costurile”, spune compania.
„Un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât și transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate. Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generații Duster, este prezentă atât la blocurile optice față, cu tehnologie LED, cât și la cele din spate.
Modernitatea designului noului Spring este subliniată de autocolantele specifice, care evocă trama stradală a unui oraș, amplasate pe barele de protecție față și spate, disponibile pe echiparea Extreme. Jantele de 15”, disponibile de acum în standard pe versiunile cu motor de 65 CP, contribuie la aspectul robust al noului model”, spune Dacia despre noul model Spring.
Până în prezent nu au fost comunicate prețuri cu privire la noul model da Dacia Spring.