Românii nu mai au bani, iar cei care mai găsesc ceva prin portofele, preferă să-i păstreze decât să-şi cumpere maşini noi din ei! Aşa că vânzările pe piaţa internă s-au întors anul trecut la nivelul anului 2006. Cel puțin, asta reiese din ultimele date publicate de APIA. Vânzările de autoturisme noi au scăzut anul trecut cu 21%, la mai puțin de 90.000 de autotursime. În schimb, a prosperat comerțul cu autovehicule second-hand.
La 87.500 de unități noi vândute în 2012 și 175.000 de autoturisme rulate importate în aceeași perioadă, putem spune că industria auto din România merge destul de prost. Dacă mai adăugăm și cele 43.000 de vehicule comerciale second-hand importate anul trecut, atunci dezastrul este și mai mare. Creșterea comerțului cu autoturisme la mâna a doua a cunoscut o creștere de 85% anul trecut, față de 2011.
O altă problemă importantă sesizată de cei de la APIA, din totalul mașinilor rulate, peste 76.000 de autoturisme sunt mai vechi de 10 ani. Așadar gradul de poluare este unul ridicat.
Cele mai multe mașini noi vândute în 2012 au fost Dacia, cu 19948 unități vândute și o cotă de vânzări de aproape 28%. Topul este completat de Volkswagen cu 11,1% și Skoda cu 8,7%.
Dacă în țară nu s-au vândut prea multe autoturisme noi, la export, lucrurile au stat ceva mai bine, cu un avans de 8,5% până la peste 330.000 de unități, în special autoturisme.
Alte calcule APIA vizează motorizarea autovehiculelor din România. Piața este împărţită aproape egal între maşinile echipate cu motoare diesel cu 51,3% şi cele cu benzină, 48,7%.