Noul Cod Rutier vine cu veşti proaste pentru o parte dintre şoferii români. Cei care vor fi prinşi că au lipit pe geamuri diverse accesorii care pot reduce vizibilitatea conducătorului auto riscă amenzi care pot ajunge până la 3.000 de lei.
Potrivit legii, „aplicarea de afişe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea” reprezintă o contravenţie încadrată în clasa a IV-a de sancţiuni.
Cum clasa a IV-a de sancţiuni prevede aplicarea unei amenzi cuprinse între 9 şi 20 de puncte-amendă, iar punctul-amendă avea valoarea, în 2018, de 145 de lei, persoanele fizice care aplică diverse obiecte pe suprafaţa geamurilor sau în dreptul acestora pot fi amendate cu sume cuprinse între 1.305 şi 2.900 de lei.
Mai mult, reprezintă contravenţie şi este sancţionată tot cu amendă de până la 2.900 de lei şi „aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale”.
Cu toate acestea, şoferii pot opta pentru reducerea transparenţei geamurilor unei maşini utilizând tratamente şi folii certificate de către Registrul Auto Român (RAR).