CNN: Dacia, cea mai de succes poveste românească
Cea mai de succes poveste românească, așa este descris brandul auto românesc Dacia într-un reportaj realizat recent de jurnaliștii de la CNN în România.
Filmat în portul Constanța, reportajul menționează în prim plan trenurile marfare, care duc spre port cereale și ulei rafinat, dar și cel mai cunoscut brand românesc, mașini marca Dacia.
“Portul Constanța are o mare importanță strategică în desfășurarea operațiunilor de logistică pentru livrarea de autovehicule noi. 40% dintre livrările internaționale trec prin acest port. Tot prin Constanța exportăm componente auto către cel puțin 12 destinații din întreaga lume”, a declarat Ștefan Gaibu, director de logistică la Dacia, pentru CNN.
În 2012, prin portul Constanța au trecut aproximativ 90.000 de mașini marca Dacia din totalul de 110.000 de mașini.
Jurnaliștii americani nu au ratat nici fabrica de la Mioveni, unde au filmat cei 1.500 de muncitori montând câte o mașină la fiecare minut.
“Lucrez la Dacia de 18 ani. Când linia de asamblare functionează în parametri normali, atașez ușile de la aproximativ 470 de mașini. Este un loc de muncă foarte bun. Uitați-vă la economia României și problemele forței de muncă. Fabrica Dacia ne oferă șansa de a avea un loc de muncă decent”, spune Marinică Duțescu, muncitor în fabrică.
Reportajul americanilor prezintă circuitul transporturilor cele mai profitabile componență de export a României, pe cale terestră, aeriană sau marimă.
Cu câte trei trenuri încărcate la capacitate maximă, plecând zilnic spre portul Constanța, materialul CNN arată cum producătorul român a reușit să facă față cu brio perioadei de criză.
Cu 36.000 de mașini exportate în 2008 și o estimare de 150.000 de autoturisme exportate în acest an, în opinia jurnaliștilor CNN, România este pe cale să devină unul dintre jucătorii cheie de pe piața auto europeană.