Citroen a lansat oficial în România noul DS5, un hatchback cu alură de crossover, care se diferențiază considerabil în privința aspectului de modelul C5, cel pe baza căruia este construit.
Elegantul hatch cu cinci uși a debutat în premieră mondială la Salonul Auto Shanghai 2011, și are totodată aspectul unui coupe, datorită liniei joase a acoperișului și a poziției la volan. Mașina măsoară 4,52 metri lungime și este lată de 1,85 metri, dimensiuni care o situează la limita compactelor, mai apropiată de clasa de mijloc. În afara liniilor speciale evidente, exteriorul se remarcă prin semnătura DS, în locul siglei Citroen, și luminile permanente LED.
DS5 are avantajul unui aspect cu totul ieșit din comun, care îl face un concurent demn de luat în seamă în clasa premium din care face parte. De fapt pe asta și mizează cei de la Citroen.
Mașina dispune de tehnologia HYbrid4 a grupului PSA, cu tracțiune integrală, care unește un motor diesel de 2.0 litri de 200 cai putere / 120 kW, cu unul electric de 27 kW, ce învârte roțile din spate. Mulțumită acestui sistem, mașina poate folosi doar motorul electric în oraș sau primi un plus de putere în afara lui. De asemenea, emisiile CO2 ale lui DS5 au coborât sub pragul de 99 gr/km.
Designerii Citroen au îmbrăcat mașina în haine festive, cu un interior high-end de excepție. Cabina este inspirată din cockpit-ul unui avion – inclusiv maneta schimbătorului de viteze se aseamănă cu manșa unui avion. Printre dotările tehnice ale lui DS5 se numără controlul inteligent al tracțiunii, funcția de avertizare la depășirea involuntară a benzii, sistem video, sistem automat de schimbare a identității farurilor în funcție de trafic, etc.