În cazul accidentelor rutiere în care sunt implicate mașinile autonome cei care vor răspunde de cele întâmplate nu vor fi șoferii, ci producătorii, anunță spotmedia.ro, care citează Tech Crunch.
Astfel, potrivit unei legi care se pregăteşte în Marea Britanie, șoferii mașinilor autonome nu vor fi răspunzători de accidente, urmând ca producătorii să fie cei trași la răspundere.
Autoritățile din Marea Britanie urmăresc o lansare pe scară largă a mașinilor autonome până în anul 2025 și, în acest sens, au anunțat legislația care va intra în vigoare, plus finanțarea de 119 milioane de dolari pentru proiecte AV (Autonomous Vehicles), la care se adaugă alte 41 de milioane de dolari pentru cercetare în domeniul siguranţei.
În cazul accidentelor în care sunt implicate vehicule autonome legislația se află într-o zonă gri, însă, autoritățile plănuiesc o decizie fără precedent.
Dacă până acum șoferii răspundeau de cele întâmplate în trafic, așa cum a fost în 2017, atunci când șoferul unui Uber a fost acuzat de omor prin imprudență, iar altul, în 2019, în care a fost implicată o mașină Tesla, operată pe modul autopilot, a fost acuzat de ucidere din culpă, autoritățile britanice sunt decise să schimbe legislația, iar producătorii să fie cei răspunzători.
„Vrem ca Marea Britanie să fie în fruntea dezvoltării și utilizării acestei tehnologii fantastice și, de aceea, investim milioane în cercetare vitală în domeniul siguranței și stabilirea legislației, pentru a ne asigura că obținem beneficiile pe deplin pe care le promite această tehnologie”, a declarat Grant Shapps, secretar de stat pentru Transporturi.