Titi Aur a venit cu câteva sfaturi pe care le poți pune în practică atunci când ești la volan și brusc nu mai funcționează frâna mașinii. Fostul pilot de raliuri susține că trebuie să folosim „frâna neconvențională”.
„Înseamnă că folosesc altceva din exterior ca să opresc maşina. Vă dau un exemplu. Să spunem că suntem în coborâre pe o pantă cu polei, cu o viteză de 20 km/h, iar în faţă avem o trecere de pietoni plină de copii. Ce facem? Apăsăm pe pedala de frână şi vedem că maşina nu se opreşte, cu ABS, fără ABS, cu nimic. Ce facem? Intrăm peste copii?
Nu. Încercăm să oprim maşina altfel. Cum facem asta? Ne lipim de borduri şi ne frecăm de bordură cu maşina. Încercăm să ne lipim de alte maşini parcate, de parapet, de gard, de ce avem”, spune Titi Aur, potrivit dcnews.ro.
Procesul menționat anterior este denumit de fostul pilot de raliuri ca fiind frâna neconvențională. Acestă metodă de a opri autovehiculul costă, pentru că putem strica janta, cauciucul și caroseria.
„Sau, dus la extrem un pic, merg pe un drum, din faţă vine un şofer care depăşeşte, eu frânez, dar îmi dau seama că nu mă pot opri, şi trag dreapta şi mă lipesc de parapet. Stric maşina, dar mă opresc mult mai repede şi nu mor. Da, e cu pagube, pentru că frânarea neconvenţională aşa e.
La raliuri se practică asta mai ales pe zăpadă. Ne folosim de malurile de zăpadă. Rupem bara, e drept, dar frânăm. Pe stradă se poate aplica frâna neconvenţională, dar îţi trebuie ştiinţă, experienţă şi prezenţă de spirit. Sunt fracţiuni de secundă”, a mai spus Titi Aur.