Încărcarea mașinilor electrice nu mai este în prezent avantajoasă nici la stațiile publice, nici acasă.
Odată cu scumpirile apărute în sectorul energiei, acestea și-au lăsat amprenta și în ceea ce privește încărcarea mașinilor, trecerea spre o mobilitate verde nemaifiind la fel de accesibilă precum era în urmă cu câteva luni, anunță Digi 24.
În prezent, dacă se ia în calcul încărcarea mașinii electrice acasă, pe cont propriu, costurile sunt destul de ridicate, așa că riști să consumi mai mult decât este statul dispus să subvenționeze. În ceea ce privește tarifele de încărcare în stațiile publice și acestea au cunoscut o mărire, astfel încât șoferii de electrice ajung să plătească aproape la fel ca cei care conduc mașini convenționale.
„Am o factură de 1.250 de lei la prima vedere. Enorm… este greu de suportat pentru orice salariu. Mașina electrică este foarte convenabilă, tariful nu e convenabil”, a declarat pentru sursa citată, Anda, șoferița unei mașini full electrică, care o încarcă de cele mai multe ori acasă. Acest procedeu este vizibil pe factura de energie, acolo unde adaugă cel puțin 500 kWh într-o lună.
Astfel, potrivit informațiilor transmise de Digi, o mașină electrică va consuma pentru 1.000 km aproximativ 190 kWh. Pentru aceeași distanță, o mașină clasică va consuma, în funcție de combustibil, aproximativ 70 litri de benzină, respectiv 60 de litri de motorină.
Făcând traducerea în bani, șoferii de mașini verzi care vor încărca la stațiile publice vor scoate din buzunar peste 470 de lei, la fel ca cei care merg cu o mașină pe diesel sau benzină. Doar cei care își încarcă acasă vor economisi câțiva lei, însă dacă fac asta riscă să nu se mai încadreze în plafonul subvenționat de stat.
„Când o gospodărie depășește pragul de 255 de kwh consumați ajunge la un preț de aproximativ 2 lei și la acest preț încă este în pragul de rentabilitate inclusiv mașina electrică”, a explicat ministrul Mediului, Tanczos Barna.