The Telegraph, una dintre cele mai importante publicații britanice, a realizat un amplu articol despre celebra Dacie cu care Ceaușescu era dus la diverse vizite de lucru în anii 80′, precum și despre proprietarul mașinii, Ovidiu Măgureanu, relatează observatorulph.ro.
Mașina poreclită Tovarașă a fost produsă în 1982. Automobilul avea dotări cu totul deosebite pentru acele vremuri: aer condiționat, cutie automată și motor de 2.200 cc.
Mașina denumită oficial Dacia 2000 este practic un Renault 20 cu piese din străinătate, explică sursa citată. Când vine vorba despre asamblarea sa, părerile sunt împărțite. Unii spun că a fost asamblată la Mioveni, în timp ce alții se laudă că a venit gata asamblată din Franța și că siglele Renault au fost înlocuite aproape peste tot cu cele ale Dacia.
Ovidiu Măgureanu spune că a cumpărat-o prin intermediul unui site, în anul 2012, pentru 1.500 de euro și că, ulterior, a restaurat-o.
Conform talonului, mașina poate ajunge până la 175 km/h. În orice caz, „Tovarășa” avea dotări de-a dreptul avangardiste pentru o mașină românească de acum 36 de ani. Motorul este unul puternic, de 2.200 cc, putând să dezvolte 115 CP.
Sursa citată mai scrie că Dacia specială are cutie automată în trei trepte, pilot automat pe volan, aer condiționat, servodirecție, geamuri electrice și închidere centralizată. Cu toate acestea, tempomatul nu a funcționat niciodată. Cele mai incomode locuri sunt cele din spate, acolo unde stăteau gărzile de corp ale dictatorului, în timp ce Nicolae Ceaușescu ocupa locul din dreapta față.