Dacia 1300, un autoturism-simbol pentru țara noastră, trezește multe amintiri românilor. Unii și-au petrecut tinerețea la volanul unui astfel de model, alții au copilărit pe bancheta din spate. De asemenea, există și colecționari, pentru care o Dacie nu poate lipsi din garaj.
Pe site-urile de vânzări auto foarte puține Dacii 1300 mai sunt disponibile la vânzare, iar una dintre ele se remarcă prin kilometrajul trecut de 1.000.000 de kilometri pe de o parte și care pe de altă parte, contrastează cu aspectul impecabil.
Mașina care trezește nostalgie pentru mulți români a fost „primbată” atât de mult încât kilometrajul a rămas blocat la 999.999 de kilometri, rulajul maxim care poate fi afișat în bord. Exemplarul românesc produs în anul 1975, cu un motor de 1.3 metri cubi și 54 CP se vinde cu 3.850 de euro. Acesta este înregistrat ca vehicul istoric și poate fi achiziționat din Ungaria, potrivit site-ul german Mobile.de.
Și pe site-ul românesc Autovit.ro se pot găsi trei Dacii 1300. Cea mai ieftină este un model roșu, din 1982, cu un rulaj de 50.000 de kilometri, motorizare 1.3, pentru care vânzătorul cere 3.400 de euro.
Cea mai scumpă este o mașină galbenă, din 1977, cu aproape 45.000 de kilometri la bord, motorizare 1.3, care poate fi cumpărată peste 12.000 de euro. Proprietarul susține că mașina arată impecabil pentru că a fost ținută în garaj, deci nu a avut nevoie de revopsire sau alte piese.
Dacia 1300 este un autoturism fabricat în perioada 1969-1984, în urma licenței Renault. Modelul a avut la bază Renault 12. Dacia 1300 poate atinge maximum 144 km/h. Consumul mediu de benzină este de 7 litri/100 kilometri.
În anul 1979 modelul 1310 a devenit cel mai râvnit în România comunistă, iar 1300 a rămas în producție până în 1984.