Carlos Ghosn: „Arestarea mea este rezultatul complotului dintre directorii Nissan! Nu am să fug, ci am să mă apăr”

Publicat: 30 01. 2019, 13:08

Carlos Ghosn, fostul conducător al alianței dintre Nissan, Renault și Mitsubishi, care se află acum într-o închisoare din Tokyo, susține că a fost victima unui complot al directorilor de la Nissan, care se opuneau planurilor sale de a integra mai puternic cele trei mărci, relatează hotnews.ro.

Declarațiile au fost făcute în primul său interviu de la arestarea din 19 noiembrie. Acesta a fost dat pentru publicația Nikkei și a durat 20 de minute.

Tot acolo, el a respins acuzațiile potrivit cărora ar fi condus alianța ca un dictator, spunând că o conducere fermă nu trebuie considerată dictatură și că opozanții săi vor să scape de el.

„Oamenii au considerat un leadership ferm ca fiind dictatură și au deformat realitatea pentru a se debarasa de mine”, a spus fostul președinte lider al alianței, reiterând că acuzațiile ce i se aduc sunt fără îndoială „rezultatul unui complot și a unei trădări”.

În orice caz, Ghosn a spus că există planuri de întărire a legăturilor între cele trei companii membre ale alianței și că le-a discutat în septembrie cu CEO-ul Nissan, Hiroto Saikawa, care s-a dovedit a fi unul dintre opozanții lui Ghosn.

Acestea fiind spuse, Ghosn a respins acuzațiile de fraudă financiară ce i se aduc și despre una dintre plăți spune că a fost semnată de patru directori de la Nissan și aprobată de un director pe regiune.

Sursa citată mai amintește că Ghosn a fost acuzat și că Nissan a investit în mod ilegal 15 milioane dolari în vilele sale luxoase din mai multe locuri ale lumii. El a spus că avea nevoie de aceste case în Brazilia și Liban pentru a primi în siguranță diverși oameni și a spus că despre aceste investiții ale Nissan știa toată lumea în companie și nu a spus nimeni că ar fi vreo problemă.

Ghosn este în detenție de 70 de zile și i s-a respins în mai multe rânduri cererea de eliberare pe cauțiune. „Nu am să fug, ci am să mă apăr. Toate dovezile sunt la Nissan, dar compania a interzis tuturor angajaților să vorbească cu mine”.