Obiceiurile de cumpărare a mașinilor în Europa sunt diferite și variază în funcție de țară, dar și datorită diferențelor în puterea de cumpărare și așteptările pe care le au cumpărătorii de la autoturisme.
Potrivit unui studiu, cumpărătorii de pe piața auto second-hand din România (44,8%) susțin că prețul este cel mai important factor atunci când cumpără o mașină. Intervalul în care șoferii din țara noastră schimbă cel mai des mașina este de 4-6 ani de la achiziționare, clasându-se în media țărilor din regiune.
„Mai mult de o cincime dintre respondenții din România ne-au spus că sunt în proces de cumpărare a primei lor mașini, ceea ce înseamnă că țara ar putea avea o pondere mai mare de șoferi noi în comparație cu piețele învecinate”, spune Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicare al carVertical, potrivit Adevărul.
Cât despre buget, 25,6% dintre proprietarii de mașini decid să cheltuiască între 4.900 și 14.800 de lei, iar 16,8% dintre șoferi vizează mașini cu prețuri de 24.600-49.200 lei.
În Polonia și Cehia, aproape 10% dintre șoferi se așteaptă să cheltuiască nu mai mult de 4.900 de lei pentru o mașină. În Ungaria, ponderea este de 10,3%.
Cea mai populară categorie de preț pentru o mașină second hand în țara noastră este cea cuprinsă între 4.900 și 14.800 lei.
În ceea ce privește cele mai scumpe mașini, 12,2% dintre șoferi cheltuiesc sume între 49.200 și 73.900 de lei.