Pentru șoferi, apropierea sezonului rece presupune o serie de investiții în mașina personală. Cea mai comună, schimbarea anvelopelor de vară cu cele de iarnă. Când trebuie făcut acest lucru și care sunt sancțiunile pentru neconformarea la lege?!
Pneurile de vară trebuie înlocuite cu cele de iarnă de la data de 1 noiembrie, potrivit normelor legale. Cauciucurile de iarnă sunt obligatorii pentru circulația pe drumurile publice, în caz de zăpadă, gheață și polei. Legea prin care șoferii sunt obligați să se conformeze este prevăzută în Ordonanța de Guvern 5/2011, intrată în vigoare la 1 noiembrie 2011.
Conducătorii auto care nu au montate anvelopele de iarnă riscă amenzi de până la 2.900 de lei și reținerea certificatului de înmatriculare.
Anvelopele all-season nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă, potrivit Registrului Auto Român (RAR). Acestea sunt recomandate mai degrabă țărilor cu o climă „mai temperată”, menționează sursa citată.
Pilotul Titi Aur nu recomandă utilizarea cauciucurilor all-season în România.
„Dacă vrem cu adevărat siguranţă, nu le folosim sub nicio formă. Pentru că un cauciuc all-season este ca şi cum mi-aş lua o jachetă semi-călduroasă pe care vreau să o folosesc şi vara şi iarna. Şi voi ajunge la concluzia că nu mă simt bine nici vara, nici iarna. Vara îmi va fi prea cald, iarna prea frig şi tot aşa. Aşa că iarna palton, vara tricou. Deci ca să fiu în siguranţă, iarna cauciucuri de iarnă, vara cauciucuri de vară. Fără all-season.
Cum îmi aleg cauciucurile? În funcţie de ce îmi doresc mai mult şi cât îmi permit să plătesc. Cauciucul poate fi mai eficient la aderenţă, mai puţin zgomotos, mă poate ajuta la consum. Sau pot renunţa la factorul fonic şi la consum, dacă vreau aderenţă mai bună”, a explicat Titi Aur, pentru DC News.
Anvelopele de iarnă sunt confecționate dintr-un cauciuc special, conceput pentru a oferi o aderență adecvată când temperatura scade sub 6 grade Celsius la sol.