BMW a avut nevoie de doi ani pentru a descoperi o defecțiune de miliarde de euro la sistemul de frânare al mașinii

BMW a avut nevoie de doi ani pentru a descoperi o defecțiune de miliarde de euro la sistemul de frânare al mașinii
Sursa foto: Pixabay

Acțiunile companiei s-au prăbușit săptămâna trecută din cauză că a dezvăluit că defecțiunea sistemului de frânare care a făcut ca BMW să recheme până la 1,5 milioane de mașini a durat mai mult de doi ani pentru a fi descoperită, potrivit documentelor citate de Bloomberg.

Acțiunile scad pe măsură ce compania auto dezvăluie amploarea problemei

Raportul spunea că clienții și dealerii au început să se plângă de defecțiuni încă din iunie 2022. Cu toate acestea, abia luna trecută producătorul german de mașini a înțeles câte mașini ar putea fi afectate.

BMW a spus că costul remedierii defecțiunii sistemului de frânare poate ajunge la 1 miliard de euro. Acțiunile companiei s-au prăbușit săptămâna trecută din cauza avertismentului său de profit din cauza amplorii problemei, 5 miliarde de euro fiind șters din valoare la un moment dat.

Aproximativ 80.000 de vehicule din SUA au fost rechemate în februarie, ca urmare a analizei aprofundate de către BMW a problemei, care a fost menționată în octombrie 2023.

Numărul autoturismelor afectate a crescut de atunci și pare a fi o problemă generală pentru BMW și include o serie de mărci Rolls-Royce.
„Acesta nu este doar o rechemare obișnuită a autoturismelor, este un șoc semnificativ”, a declarat Ferdinand Dudenhöffer, director la Centrul de Cercetare Auto din Bochum, citat de Bloomberg.

O purtătoare de cuvânt a BMW a declarat pentru Bloomberg că va dura timp pentru a descoperi amploarea și impactul financiar al retragerii mașinilor din circuit.

Se pare că defectul ar fi apărut la o fabrică din Ungaria, unde din cauza petelor sau prafului de pe plăcile de circuite a însemnat că performanța mașinilor a fost afectată. Nu au fost raportate accidente sau răni ca urmare a defecțiunilor.

Bloomberg l-a citat pe analistul producătorului de mașini Andrew Graves, și profesor emerit la Universitatea din Bath, spunând că un număr tot mai mare de retrageri ridică „întrebări serioase” cu privire la diligența necesară a lanțurilor de aprovizionare ale producătorilor de mașini.
„Poate că sectorul trebuie să se concentreze și să se concentreze pe competențele de bază pentru a evita astfel de probleme în viitor”, a adăugat el.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`