Asigurările auto pentru mașinile electrice ar putea să crească substanțial, întrucât bateriile acestui tip de autoturisme ajung să coste și jumătate din prețul achiziționării mașinii, dar și pentru că înlocuirea acestora este destul de costisitoare.
Unii producători auto, precum General Motors sau Ford, au pus pe mașinile electrice baterii modulare, lucru care facilitează înlocuirea unui modul cu altul nou, în cazul unei defecțiuni sau al unui accident.
Tesla, de asemenea, analizează această problemă, întrucât folosește baterii integrale, care nu pot fi separate, ci doar schimbate.
Până în prezent, românii plătesc aceeași asigurare precum cei care au mașini cu motoare clasice, întrucât nu au fost multe accidente care să ducă la deteriorarea acumulatorilor.
O baterie nouă de Dacia Spring, de exemplu, costă circa 7.000 de euro, iar o baterie nouă de Tesla poate ajunge de la 16.000 până la 20.000 de euro, în funcție de model, prețuri la care se adaugă și manopera percepută de service, potrivit antena3.ro.
În SUA, companiile de asigurări consideră mașinile electrice aproape de unică folosință. Experții declarând „daună totală economică” și la cea mai mică avarie suferită de baterie, în cazul unui accident.