Toyota a dezvoltat un material nou care poate spori semnificativ capacitatea bateriilor cu ioni de sodium.
Noul material de electrod pozitiv ar putea conduce la dezvoltarea de baterii care au o autonomie de la 500 la 1000 km pe o singură încărcare, ceea c ear fi o inovație, ținând cont că în momentul de față cea mai mare autonomie a maținilor electrice a fost atinsă de Tesla, de 543 de kilometri.
Toyota crede că vehiculele electrice nu vor deveni populare până când autonomia nu va ajunge la 500-1000 de kilometric, având în vedere că mașinile hibride au deja o autonimie de 1000 de kilometri.
Astfel, bateria care este de două ori mai ușoară decât cea pe litium și funcționează la peste 200 de grade Celsius va putea genera cu 30% mai mare decât cea a bateriilor litiu-ion. De asemenea, bateriile pe sodiu vor fi mai ieftine, ținând cont că sodiul poate fi găsit în mare și vor fi și mai ușor de reciclat.
Problema cu care specialiștii de la Toyota se confruntă este faptul că puterea bateriei scade cu 15% la 50 de încărcări, în timp ce puterea bateriilor pe bază de litium scade cu 15% abia după 300 de încărcări.
Așadar, Toyota a declarat că va continua cercetarea, în scopul introducerii noii tehnologii de sodiu în uz comercial până în 2020.
În schimb, alte companii care lucrează pe prototipuri de ioni de sodium încearcă să utilizeze material noi pentru a permite cumpărătorilor să cumpere baterii care nu trebuie schimbate doar după 4-5 ani.