Lucrările de turnare a stratului de uzură, care unește șoseaua din România cu cea din Ungaria, au fost finalizate joi, potrivit unor surse din cardul constructorilor, citate de aradon.ro.
Cu toate că sursele spun că sunt „în grafic cu lucrările, asta nu garantează faptul că autostrada va fi dată circulaţiei”.
„Joi au fost finalizate lucrările de turnare a stratului de uzură care uneşte cele două bucăţi de autostradă, respectiv şoseaua din România cu cea din Ungaria. În prezent se lucrează la birourile punctului vamal, la gheretele de control, la copertină, au fost finalizate lucrările la parcarea în care pot opri peste 100 de vehicule de mare tonaj. Suntem în grafic cu lucrările. Dar asta nu garantează faptul că autostrada va fi dată circulaţiei. Pentru că mai există nişte aspecte şi acorduri interguvernamentale care trebuie stabilite de comun acord de cele două părţi, respectiv statul român şi cel maghiar”, au declarat surse din cadrul constructorilor.
Pe de altă parte, lucrările la segmentul Pecica-Arad vor fi finalizate în luna iulie, susţine constructorul.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a spus însă că nu se va da circulaţiei doar câte o bucată de autostradă. Arădenii vor putea merge pe şoseaua de mare viteză până în Ungaria de abia după ce sunt ratificate toate acordurile interguvernamentale.
M43 este o autostradă aflată în construcție în Ungaria, ramificație a autostrăzii M5. În primăvara lui 2011 a fost dat în folosință primul segment al ei, între orașele Szeged și Mako, lucrându-se în continuare la segmentul dintre Mako și Nădlac, care a fost conectată cu autostrada A1 din România.