"Autostrada Pitești-Sibiu, o bășcălie națională". Șeful ACAROM: CNADNR ar trebui desfiinţată. Lucrările nu vor fi gata nici în 2025

"Autostrada Pitești-Sibiu, o bășcălie națională". Șeful ACAROM: CNADNR ar trebui desfiinţată. Lucrările nu vor fi gata nici în 2025
Foto: digi24

Reprezentanții grupului Renault lasă să se înțeleagă că vor limita investițiile în România din cauza lipsei de autostrăzi. Cum la autostrada Pitești-Sibiu nu s-a construit niciun metru iar termenul de finalizare a lucrărilor este 2020, șansele ca francezii să pună în practică ceea ce acum doar au insinuat sunt foarte mari.

Constantin Stroe, președintele Asociației Constructorilor Auto din România (ACAROM) avertizează că lipsa autostrăzilor se va vedea cel mai mult în economia României.

„Este o bășcălie națională ce se întâmplă! (…) Vor fi niște consecințe incalculabile”, a spus Stroe conform hotnews.

“O autostradă Pitești-Sibiu și Sibiu-Pitești nu este a Dacia, este a României. Să fie clar! Dacă până acum îmi exprimam neîncrederea că va fi finalizată până în 2020, după ultimele declarații nu mai cred că ea va fi gata nici pâna în 2025!”, a adăugat acesta.

Președintele ACAROM spune că este inadmisibil ca o țară cu un potențial ca al României să reușească să construiască o autostradă spre ieșirea către Occident.

“Este inadmisibil ce se întâmplă: ca o țară care are un potențial în această industrie (…) să fie tratată cu atâta indiferență în condițiile în care finanțarea pentru autostradă este asigurată prin fonduri ale Uniunii Europene. De opt ani se discută despre această autostradă și suntem la stadiu zero. Eu sunt revoltat de treaba aceasta pentru că vad consecințele următorilor ani, urmare a lipsei acestui tronson de circulație de la Vest la Est”, a declarat Stroe.

El este de părere că dorința politică și cunoștintele celor implicați în dezvoltarea rețelei de drumuri din România sunt la un nivel redus, fiind deci nevoie de schimbari majore.

„Am stat de vorba cu cei de la CNADNR. Eu as desființa-o pur și simplu! Pentru România este important să existe, mai ales acum, o agenție, un departament, în subordinea directa a primului ministru, împănată cu niște oameni de specialitate în construcții de drumuri, poduri, geologi. Situația nu poate fi tratată cu nivelul profesional al celor care lucrează acolo (la CNADNR – n.r.)”, a explicat Stroe.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`