Atenție, șoferi! Locurile din România unde au fost deja amplasate radarele fixe din sistemul e-Sigur. Veți primi amenda acasă

Publicat: 07 01. 2025, 16:11
Sursa Foto: Captură Video/ YT

Mare atenție, șoferi. Deja au fost implementate radare fixe în câteva zone din România, treptat vor fi amplasate în întreaga țară. Prin urmare, șoferii vitezomani vor primi amenzile direct acasă.

Directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, comisarul şef de poliţie Bogdan Oproiu, a anunțat că monitorizarea traficului rutier cu radare a început prin sistemul e-Sigur, de la 1 ianuarie 2025.

Unde au fost amplasate primele radare fixe din sistemul e-Sigur

Aceste radare au fost deja amplasate pe A1, pe A2 şi pe DN 2, în judeţul Vrancea. Ulterior, astfel de radare vor fi introduse în toată ţara. Scopul principal al acestui sistem de monitorizare a traficului este reducerea cu 50% a mortalităţii prin accidente rutiere în următorii cinci ani, mai afirmă Oproiu, potrivit Observator.

„Aş vrea să reamintim faptul că, începând cu 1 ianuarie 2025, a fost operaţionalizat sistemul de monitorizare a traficului rutier e-Sigur, sistem care presupune supravegherea drumurilor naţionale sau a drumurilor cu risc rutier de la nivelul României, supraveghere prin intermediul dispozitivelor radar. Vorbim despre dispozitive radar tip pistol, care vor fi montate pe trepied. Ele vor putea fi observate pe marginea drumului, vor fi la vedere, vor funcţiona într-un mod automat, ceea ce presupune înregistrarea tuturor vehiculelor care depăşesc limita de viteză”, a anunțat, marţi, Bogdan Oproiu.

„În această perioadă ne aflăm într-o etapă de debut a sistemului e-Sigur, fapt pentru care îl putem întâlni momentan doar pe autostrada A1, tronsonul Bucureşti-Piteşti, Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa şi pe DN 2 pe raza judeţului Vrancea, iar etapizat acest sistem va fi implementat la nivelul întregii ţări. Scopul principal al sistemului este acela de a asigura o fluenţă a traficului rutier şi de a ne îndeplini ţinta de ţară, respectiv reducerea cu 50% a mortalităţii până în anul 2030”, a mai spus Oproiu.

„Procesul de implementare a acestui sistem e-Sigur va fi următorul: după încheierea activităţii, poliţistul rutier va descărca toate datele ce au fost înregistrate de către aparatul radar, iar colegii care se află în Centrul de management al traficului vor proceda la prelucrarea datelor, vor identifica proprietarii autovehiculelor care au fost depistate circulând cu viteză, îi vor notifica, proprietarii autovehiculelor au obligaţia de a comunica Poliţiei Rutiere datele conducătorului auto, după ce poliţiştii rutieri primesc aceste date vor întocmi direct procesul verbal faţă de şofer pe care îl vor transmite către domiciliul acestuia”, a mai explicat directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR.

„Pe această arteră avem mai multe zone cu risc rutier”

Oproiu a mai informat că aceste radare vor fi amplasate în acele zone cu risc rutier.

„Aceste dispozitive radar pe trepied vor fi întâlnite exclusiv în zonele cu risc rutier. Aţi adus în discuţie Autostrada 1 Bucureşti-Piteşti. Pe această arteră avem mai multe zone cu risc rutier, astfel că astăzi dispozitivul radar va putea fi observat într-o zonă cu risc rutier, mâine în altă zonă astfel încât etapizat să atingem toate zonele. Vor fi amplasate în fiecare zi în zonele cu risc rutier astfel încât etapizat să putem atinge toate zonele cu risc rutier din România în toată ţara. Pentru acest proiect, acest sistem e-Sigur, avem pregătite 700 de dispozitive radar de tip pistol, care vor putea fi observate treptat pe marginea drumului public, alături de un echipaj de Poliţie Rutieră, bineînţeles”, a declarat Bogdan Oproiu.