Anunţul bomba de la Dacia: Ce se întâmplă cu omologările! Toţi şoferii romani trebuie să citească rapid asta!

Anunţul bomba de la Dacia: Ce se întâmplă cu omologările! Toţi şoferii romani trebuie să citească rapid asta!
Sursă foto: hepta.ro

Pe o piață de vânzări de mașini noi afectate de lentoarea omologărilor, Dacia a reușit o creștere ușoară, așa că pare să fi fost ocolită de problema pe care o au constructorii europeni cu aceste testări, relatează profit.ro.

Constructorii europeni de automobile au reușit să-și omologheze doar 63% din modelele pe care le produc, iar procesul se desfășoară anevoios în continuare, afectând vânzările de mașini noi. Dacia însă, pare să se numere printre mărcile care au depășit acest obstacol, în condițiile în care „Sandero” a fost singurul model care a înregistrat scăderi, în octombrie 2018, comparativ cu octombrie 2017.

Practic, în luna octombrie, „Sandero” și „Duster” au revenit în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa, pe o piață încă afectată de procesul de omologare a modelelor pe standardul procedurii de testare armonizate la nivel mondial pentru vehiculele de pasageri şi vehicule comerciale ușoare (WLTP).

Potrivit datelor Jato Dynamics, citate de profit.ro, până pe 20 noiembrie industria auto europeană a ajuns la un procent de omologare de 63% din versiunile de motorizare ale tuturor modelelor fabricate. Procesul s-a dovedit mult mai dificil decât anticipaseră producătorii și s-a derulat diferit de la o marcă la alta, în funcție de spațiul de testare disponibil dar și de numărul total de versiuni.

În ciuda problemelor de omologare, totuși, Dacia este în creștere cu 1% în luna octombrie și s-a numărat și printre țările cu creștere și în noiembrie.

Evoluția lentă a omologărilor se vede din comparația pe care cei de la Jato o fac cu momentul anterior de analiză, 1 octombrie, cu un avans de numai 6% în 5 săptămâni, scrie aceeași sursă.

Acestea fiind spuse, Unii producători au renunțat să mai omologheze diferite versiuni de motorizare, fie din cauza vânzărilor slabe ale acestora, care nu mai justifică costurile de reomologare, fie din cauza valorilor peste limitele admise ale emisiilor, pe noile standarde WLTP. Ar mai fi de menționat că piața a fost influențată și de criza dieselului.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`