Șoferii care au lipite pe geamuri diverse accesorii, care pot reduce vizibilitatea conducătorului auto, riscă amenzi de până la 3.000 de lei, potrivit noului Cod Rutier.
Legislația rutieră din prezent stabilește că „aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea” reprezintă o contravenție încadrată în clasa a IV-a de sancțiuni.
Astfel, în condițiile în care clasa a IV-a de sancțiuni prevede aplicarea unei amenzi cuprinse între 9 și 20 de puncte-amendă, iar punctul-amendă are valoarea, în 2018, de 145 de lei, persoanele fizice care aplică diverse obiecte pe suprafața geamurilor sau în dreptul acestora pot fi amendate cu sume cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei.
În plus, reprezintă contravenție și este sancționată tot cu amendă de până la 2.900 de lei și „aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale”. Cu toate acestea, există o variantă legală pentru reducerea transparenței geamurilor unei mașini, și anume utilizarea de tratamente și folii omologate sau certificare de către Registrul Auto Român.
”The Facebook Dilemma”, cea mai amplă investigație despre impactul rețelei de socializare asupra vieții private, difuzată ÎN EXCLUSIVITATE pe B1 TV, pe 1 ianuarie, de la ora 16.00