Dacia a vândut aproape 100.000 de mașini noi persoanelor fizice din Franța în 2021, învingând atât Renault, cât și Peugeot pentru prima dată, transmite publicația franceză bfmtv.com
A fost deja un succes, acum este un triumf. Anul acesta, Dacia a vândut francezilor mai multe mașini noi decât orice alt producător. O premieră pentru brandul românesc, care acoperă în special brandul istoric al companiei mamă, Renault, pe post.
Dacia se află într-adevăr în topul vânzărilor către persoane fizice în acest an cu aproape 100.000 de unități vândute (99.698 vehicule la 20 decembrie), conform cifrelor furnizate de Autoways care nu se va mișca prea mult până la 31 decembrie. Marca românească este înaintea Renault, care însumează 91.246 vânzări, Peugeot, la 87.524 de unități, și este aproape de două ori mai bună decât Citroën (51.972 înmatriculări). Marca chevron nu mai este departe de a fi depășită de Toyota (51.573 de vânzări) care poate fi considerată „cel mai francez dintre producători străini”, cu unitatea de producție la Valenciennes .
Această performanță îi permite producătorului român să preia 14,4% din cota de piață pentru persoane fizice, în primele unsprezece luni ale anului. Și aici din nou pentru a dubla mărcile franceze: conform datelor furnizate de AAA Data, Renault a înregistrat doar o cotă de piață de 13,6%, iar Peugeot 13,3%.
Desigur, piața persoanelor fizice reprezintă doar 44% din vânzările de mașini noi în acest an, restul fiind repartizat în principal între achiziționarea de vehicule de companie și companiile de închiriere pe termen scurt și lung. Dar este o piata cu o puternica simbolistica intrucat reprezinta achizitiile reale ale consumatorilor, modelele aclamate de automobilisti.
Fenomenul Dacia nu este chiar o surpriză: în 2020 Sandero era deja „mașina preferată a francezilor”, iar marca s-a concentrat mereu pe această piață privată. Dar alte modele permit acum mărcii să se impună: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bune vânzări ale anului, rivalizează în volum cu Renault Captur, totuși unul dintre cele mai populare modele ale francezilor. Spring , primul produs 100% electric al mărcii, a avut, de asemenea, un început comercial promițător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an.
Cu modele care rămân cu un pas sub concurență în ceea ce privește tehnologiile oferite la bord, Dacia pare să înfrunte deficitul actual de semiconductori cu mai puțină dificultate. Fără a fi cruțat: la fel ca Peugeot 308 lipsit de contoare digitale sau Renault fără oglinzi electrice , Duster a fost livrat, la rândul său, fără sistem multimedia în iunie anul trecut.