Uzina Dacia de la Mioveni are probleme din cauza competiţiei cu Marocul, dar şi cu Turcia, pentru că unele proiecte ar putea fi alocate uzinei din Turcia şi nu celei din România, a avertizat Nicolas Maure, director general Dacia.
Cele mai scumpe versiuni ale mărcii autohtone costa în Europa 20.000 de euro.
Şeful Uzinei Dacia spune că modelul Lodgy nu este în pericol de a fi scos din producţie, chiar dacă vânzările sunt în scădere.
„Uzina de la Mioveni e în faţa unor probleme de competitivitate nu doar cu Marocul, ci mai nou şi cu Turcia. Turcia devine mult mai competitivă decât România în acest moment, salariile au crescut mai moderat acolo şi există riscul ca unele proiecte de motoare şi transmisii să fie alocate Turciei, în loc de România”, a afirmat directorul general al Dacia, pentru HotNews.ro.
Nicolas Maure susţine că, dacă salariile vor creşte în ritmul alert din ultimii ani, ar putea creşte gradul de automatizare la Mioveni şi o parte din producţie ar putea fi transferată către alte ţări. Managerul Dacia spune că, împreună cu sindicatul, se doreşte găsirea unui compromis: moderarea creşterilor salariale în schimbul pastrării unui anumit nivel al producţiei în următorii ani.