O franțuzoaică a fost amendată cu 1.500 de euro după ce a publicat o cronică negatică a unui restaurant din regiunea Aquitania, iar articolul apărea foarte sus în căutările Google.
Patronul restaurantului s-a adresat justiției, argumentând că afacerea sa are mult de suferit de pe urma articolului.
Hotărârea justiției ar putea crea precedente și astfel tot mai mulți patroni de business-uri ar putea să le ceară daune celor care îi critică, scrie BBC.
Caroline Doudet, deținătoarea unui blog de modă și literatură a publicat în august 2013 o cronică a unui restaurant italian din regiunea
Aquitania unde a mâncat și nu a fost mulțumită.
Articolul era intitulat „Locul pe care să-l evitați în Cap-Ferret: Il Giardino). Patronul s-a adresat justiției pe motiv că îi afectează afacerea.
Judecătorii au decis că trebuie să plătească o amendă de 1.500 de euro și să schimbe titlul articolului fiindcă ar fi afectat afacerea din cauză că articolul apare al patrulea în căutările date pe Google după numele restaurantului.
Judecătorul a motivat decizia spunând că blogul este extrem de influent și un astfel de articol are efecte negative.
Femeia a plătit o amendă de 1.500 de euro și cheltuieli de judecată de 1.000 de euro. În plus, deși i s-a cerut să modifice doar titlul, ea a ales să șteargă tot articolul fiindcă era mai simplu din punct de vedere tehnic.