Cele mai improtante criterii după care românii își aleg magazinul unde fac cumpărărturi sunt distanța față de casă sau de serviciu, timpul necesar pentru a ajunge la magazin, dar şi preţurile. Cei mai mulți bani se duc pe produse alimentare şi nealimentare de uz curent.
Jumătate dintre români au ca principal criteriul de alegere a magazinul apropierea de casă sau de serviciu , precum şi timpul necesar pentru a ajunge la magazin, se arată într-un studiu GFK.
Acest criteriu are o influenţă şi mai pregnantă în rândul persoanelor între 45 şi 55 de ani sau a celor cu educaţie superioară , dar mai ales pentru persoanele din Capitală.
Nivelul preţurilor este de asemenea un motiv destul de important în alegerea magazinului , menţionat de aproximativ 46% dintre români, cu un impact mai mare în rândul femeilor sau a persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 lei, dar mai puţin luat în considerare de bucureşteni.
Varietatea gamei de produse alimentare şi nealimentare se regăseşte ca un criteriu important pentru românii care preferă lanţurile de magazine de tip hipermarket (43%), fără a aduce modificări în clasamentul final (locul 3 în top).
Află cele mai importante ştiri economice ale zilei din materialul Business B1 la zi.