O firmă americană de avocatură a depus plângere împotriva Boeing şi Malaysia Airlines, în numele tatălui unuia dintre pasagerii aflaţi la bordul zborului dispărut fără urmă din data de 8 martie. Firma de avocatură nu a precizat valoare daunelor solicitate, însă contenciosul vizează, potrivit acesteia, „milioane de dolari”.
Între timp, conducerea Malaysia Airlines a declarat că familiile pasagerilor care s-au aflat la bordul cursei 370 vor avea parte de tot sprijinul necesar, însă, până în acest moment, nu au fost făcute demersuri concrete. Conducerea Malaysia Airlines nu a putut explica ce s-a întâmplat la bordul aeronavei. Între timp, operaţiunile de căutare au fost reluate şi se vor extinde pe 80.000 de kilometri pătraţi.
Lunga listă a întrebărilor fără răspuns în cazul zborului 370 Malaysia Airlines contină. O altă întrebare care nu are răspuns încă este: „Câți bani datorează compania aeriană familiilor pasagerilor dispăruţi?”
Reprezentanţii companiei malaeziene susţin că au oferit deja familiilor o primă tranşă, de 5.000 dolari pentru fiecare pasager, potrivit CNN. Specialiştii care se ocupă de recuperarea daunelor în astfel de situaţii spun că suma totală pentru fiecare pasager variază între 400.000 dolari şi 10 milioane dolari, însă se va şti cu exactitate abia atunci când toate rudele pasagerilor vor face demersuri în justiţie.
Deja a fost depusă o plângere la un tribunal din statul american Illinois, împotriva Malaysia Airlines și Boeing, din partea tatălui unui tânăr care se afla la bordul zborului 370.
În cazul în care compania aeriană dă faliment, familiile pasagerilor dispăruţi pot intra în posesia banilor prin polițele de asigurare. Situaţia financiară a Malaysia Airlines nu este una roz. Compania a pierdut bani în ultimele trei luni din 2013.
Între timp, jurnaliştii britanici au expus o ipoteză bombă. Ei citează membri ai echipei de anchetă care nu cred că vreo defecțiune a provocat cursul neobișnuit al aeronavei sau dezactivarea sistemului de comunicații. Analiza zborului arată mai degrabă că toate manevrele au fost făcute „într-un mod rațional” şi sugerează că cineva de la bordul acelui avion s-ar fi aflat într-o misiune sinucigaşă.
Vicepreşedintele Inmarsat, operatorul britanic de sateliţi ale cărui date au permis să fie trasă concluzia că avionul Boieng 777 s-a prăbuşit în sudul Oceanului Indian, a explicat că, pentru a determina locul în care avionul a dispărut, au fost luaţi în considerare factori precum viteza pilotului automat, – aproapre 350 de noduri – informaţii despre cantitatea de combustibil şi autonomia aeronavei.
Premierul malaezian a declarat că aeronava a eşuat în sudul Oceanul Indian, fără a folosi cuvântul „prăbuşire”. Însă nu este exclusă varianta ca acesta să ştie unde se află posibilele resturi ale avionului, notează jurnaliştii de la The Washington Post.