(P) Cand te decizi sa cumperi un nou gadget, invariabil iti propui sa gasesti cel mai bun raport calitate-pret. Dar ce inseamna un raport bun calitate-pret pe piata IT in acest moment?
Cand vorbim de un smartphone sau o tableta, calitate inseamna performanta si fiabilitate, iar aceste atribute care, cu un an sau doi in urma, erau apanajul marilor producatori, au inceput sa de regaseasca tot mai mult si la producatorii de categorie B ce propun preturi mult mai mici pentru aceeasi putere de procesor sau acelasi tip de ecran. Diferentele se regasesc tot mai mult in design si in detaliile de care doar pasionatii tin cont. In schimb, functionalitatile de baza si performanta medie au inceput sa devina tot mai accesibile ca pret.
De exemplu, daca te uiti la oferta de telefoane mobile de la evoMAG si compari 2 produse, unul al unui producator de top si altul al unui producator de categorie B, diferentele de performanta, daca iei in calcul strict caracteristicile tehnice, sunt mult mai mici decat diferenta de pret. Astfel, tot mai mult, consumatorul roman regaseste un raport bun in astfel de produse, performante bune din punct de vedere tehnic si performante mai putin bune din punct de vedere al materialelor si finisajelor, dar cu un pret mai scazut.
Astfel, bugetul mediu alocat pentru un gadget mass market este undeva in jurul valorii de 999 lei dupa cum declara si DL. Mihai Patrascu CEO evoMAG, unul din cele mai mari magazine online din Romania.
Competitia tinde sa devina si mai acerba si gadgeturile din linia a doua sa castige si mai mult teren, dat fiind ca noii producatori, mult mai ieftini, au inceput sa invete si lectia post-vanzare, acel punct de diferentiere major intre branduri, adica modul in care sunt tratate defectiunile aparute la echipamentele din piata.
Totusi, exista si o limita inferioara atunci cand vrei sa obtii o anumita calitate, astfel ca a alege cele mai mici preturi indiferent de calitate nu este o solutie viabila pe termen lung. Poti cumpara in ziua de astazi tablete la doar cateva sute de lei, dar cu o putere de procesare redusa si o calitate a componentelor plina de compromisuri.
Insa marii producatori nu sunt indiferenti la schimbarile din piata si vin cu solutii variate pentru a atinge un raport calitate pret foarte bun printr-o gama variata de produse, in special adresate celor ce iubesc ideea de brand recunoscut si care accepta compromisuri privind performantele tehnice. De exemplu, o tableta Samsung intra in sfera de atractie a cumparatorului cu buget mediu prin preturi atractive si performante medii, compensate totusi de numele inscris pe carcasa.
Notiunea de raport bun de calitate-pret este relativa. Aceasta depinde de bugetul disponibil prin care se doreste sa se obtina o performanta cat mai buna sau un nume cat mai sonor.
Powered by SEO monitor