Directorul general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat, luni, într-o întâlnire cu presa, că s-ar economisi 30 de euro/vehicul dacă ar exista autostrada de la Mioveni la Arad.
Uzina din Mioveni trebuie să-și păstreze competitivitatea față de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante în acest sens sunt atât accesul facil către frontieră, cât și menținerea costurilor salariale “la un anumit nivel”, a spus Maure, potrivit Mediafax.
„Este foarte important pentru noi să avem acces cât mai facil către frontiera din Arad şi este o prioritate pe care am comunicat-o Guvernului. Conform calculelor noastre, am economisi 30 de euro pe vehicul dacă ar exista autostradă (de la fabrică la graniţă, n.r.). În acelaşi timp, putem spune că 30 de euro nu sunt nici mult, nici puţin, există şi alte elemente de luat în calcul pentru competitivitatea noastră, iar deocamdată vorbim despre costurile salariale, care trebuie menţinute la un anumit nivel, pentru că altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai performantă şi poate fi pusă în comparaţie cu cea din Mioveni. Noi ne dorim ca uzina din Mioveni să rămână în faţa celei din Tanger”, a declarat Maure.
El a afirmat că grupul francez Renault nu are deocamdată intenţia de a părăsi România, unde este prezent de 15 ani, dar pe de altă parte, în contextul în care fabrica din Maroc devine din ce în ce mai competitivă, este important ca România să-şi păstreze la rândul ei competitivitatea pentru a putea exporta către pieţele din vestul Europei.
Producătorul auto are în prezent un flux rutier zilnic de 350 de camioane dinspre Mioveni către graniţă şi invers, a mai spus directorul general pentru Dacia şi Renault România.