Vicepremierul Gabriel Oprea i-a prezentat premierului Ponta raportul privind accidentul aviatic petrecut luni seară în Munții Apuseni.
În document se arată că pilotul comandant a efectuat pregătirea zborului care a condus la accidentul aviatic din Cluj, inclusiv informaera meteo înainte de decolare.
Totodată, se menționează că decizia de amânare/anulare a unui zbor din considerente de siguranță a zborului aparține în totalitate pilotului comandant al aeronavei.
În raport se mai arată că ROMATSA nu a manifestat un rol activ în cazul accidentului aviatic din Cluj, nu a luat măsurile necesare pentru stabilirea zonei de căutare a aeronavei, nu a declanşat operaţiuni de căutare şi nu a cerut sprijinul Centrului de Operații Aeriene din MApN, informează Mediafax.
În plus, se arată că aeronava în cauză, de tip BN-2, înregistrată YR-BNP, aparţinând Şcolii Superioare de Aviaţie Civilă, a fost fabricată în anul 1977, în Anglia, iar masa maximă la decolare este de 2.989 kg şi poate avea la bord un număr de maxim 8 pasageri + 2 membri ai echipajului.
Premierul Victor Ponta a anunţat anterior că secretarul de stat din Ministerul de Interne Constantin Chiper (PNL) va fi demis şi va cere înlocuirea directorului general şi a directorului de operaţiuni ROMATSA, dar şi a şefului STS, pentru deficienţe inacceptabile în cazul accidentului din Cluj.
Șeful Guvernului a arătat că, la nivelul Ministerului de Interne, ROMATSA şi STS, lucrurile au funcţionat inacceptabil de încet şi fără asumarea autorităţii şi a responsabilităţii, iar intervenţia de luni a fost un eşec.