BMW a înregistrat vânzări record în 2013, acestea crescând cu 8%, la 1,66 milioane unități, grupul auto menținându-se astfel, pentru al nouălea an consecutiv, lider pe piața autoturismelor de lux, în fața rivalilor Audi și Mercedes, potrivit Bloomberg.
„Grupul BMW a raportat din nou vânzări record în 2013 şi este numărul unu pe segmentul premium. În pofida dificultăţilor care persistă pe multe pieţe, vrem să ne creştem vânzările şi să avem în 2014 un nou an record”, a declarat şeful diviziei de vânzări a grupului, Ian Robertson.
Incluzând şi rezultatele mărcilor Mini şi Rolls-Royce, grupul BMW a consemnat o creştere de 6%, la 1,96 milioane de maşini anul trecut.
Vânzările brandului Mini au urcat cu 1%, la 305.030 maşini, iar cele ale Rolls-Royce au avansat cu 2%, la 3.630 de unităţi, un nou record.
Pentru a-şi păstra avansul, BMW intenţionează să-şi extindă în acest an gama de modele prin introducerea autoturismului sport hibrid i8.
Livrările anuale ale Audi au urcat cu 8%, la 1,58 milioane de maşini, iar cele ale Mercedes cu 11%, la 1,46 milioane.
În cadrul salonului Auto de la Detroit, BMW va prezenta noul coupe compact Seria 2 pe care vrea să îl folosească pentru a redobândi primul loc în topul vânzărilor din Statele Unite, ocupat în 2013 de Mercedes.