Doodle-ul lansat de Google în memoria chitaristului Les Paul a generat pierderi de productivitate în valoare de 116 milioane de lire, potrivit Daily Mail.
Google a sărbptorit săptămâna trecută 96 de ani de la nașterea chitaristului american Lester William Polfuss, care s-a stins din viață în urmă cu doi ani, în august 2009.
Utilizatorii care s-au logat pe 9 şi 10 iunie pe prima pagină a motorului de căutare au avut ocazia de a cânta chiar ei la „chitara” de deasupra casetei de căutare, care înlocuia obişnuitul logo „Google”, şi care putea fi manevrată cu ajutorul mouse-ului şi a tastaturii, existând chiar opţiunea de a înregistra ineditele creaţii.
Deşi compania a cheltuit doar 9.300 de lire cu designul noulul logo, acestă mică investiţie a generat pierderi de productivitate enorme, întrucât angajaţii au lăsat de-o parte treaba și s-au apucat să cânte la chitara interactivă.
Potrivit site-ului Extreme Tech, angajații din întreaga lume au petrecut peste 10,7 milioane de ore în fața doodle-ului, zdrăngănind în voie la chitară.
„Din luna iunie 2010, Google are aproximativ 740 de milioane de vizitatori pe zi. Pe parcursul celor două zile în care doodle-ul Les Paul a fost online, cei 740 de milioane de vizitatori au petrecut cu 26 de secunde mai mult pe pagina Google decât în mod normal”, se arată pe site-ul Extreme Tech.
Născut pe data de 9 iunie 1915, Lester Willliam Polsfuss (Les Paul) a fost un chitarist american de jazz și muzică country, cunoscut și ca inventator și compozitor. Les Paul a fost un pionier în dezvoltarea chitarei electrice cu corp solid, care a făcut ca sunetul de rock and roll să fie posibil.