Nenumărate promisiuni neonorate şi proiecte finalizate la suprapreţ. Aşa arată pe scurt cei 5 ani de mandat ai primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu.
Jurnaliştii Evenimentul Zilei au realizat un top al minciunilor cu care edilul a încercat să-i ducă de nas în fiecare an pe cei care l-au ales.
Rezolvarea problemei câinilor vagabonzi, pieţe mai ieftine sau atragerea de fonduri europene pentru Capitală sunt doar câteva dintre promisiunile nerespectate de primarul USL.
În fiecare an, la prezentarea bilanţului în faţa bucureştenilor, Sorin Oprescu a venit cu noi şi noi promisiuni. Aşa că, în cei 5 ani de mandat s-au adunat cel puţin 15 minciuni.
Prima şi cea mai importantă: că îi va scăpa pe bucureşteni de invazia maidanezilor. Din 2008 încoace, Oprescu susţine că va construi adăposturi. A promis unul la Funduleanu, în timp ce pentru cel de la Mihăileşti a blocat lucrările de modernizare.
Edilul a promis totodată că va face curăţenie în fiecare primăvară pe străzile din Bucureşti, ba chiar că va spăla semafoarele şi va aduna gunoaiele.
Astăzi, străzile sunt pline de praf. Candidatul independent promitea, tot în 2008, că va asigura locuinţe sociale pentru persoanele evacuate din casele naţionalizate. A rezolvat doar 10%.
O altă promisiune nerespectată este creşterea spaţiului verde din Capitală. A plantat însă arbori şi flori de sute de mii de euro în instituţiile din subordinea sa.
Primarul USL nu s-a ţinut de cuvânt nici cu privire la organizarea de pieţe volante, mai ieftine. Nici fondurile europene nu reprezintă un atu al lui Oprescu. Deşi de 3 ani promite că va obţine bani pentru reabilitarea Arcului de Triumf, nu a atras niciun euro de la UE.
Căldură şi film gratis pentru pensionari sunt alte gogoşi înghiţite de bucureşteni din partea primarului USL. În plus, s-a angajat să acorde acestora audienţe în fiecare weekend. Nici urmă de aşa ceva până acum.
Cât despre promisiunile îndeplinite acestea au fost realizate la suprapreţ. Cum este şi cazul Arenei Naţionale care a costat dublu faţă de planurile iniţiale, sau Pasajul Pipera pentru care primăria trebuie să plătească 3 milioane de euro penalităţi constructorului.
Alţi bani irosiţi sunt cei pentru autostrada suspendată. 800.000 de euro s-au dus doar pe studiile de fezabilitate pentru ca nimeni să nu se arate interesat să o constriască.