La începutul acestei luni, o navă chineză – cargo-ul Yong Sheng (Eternal Life, Nemuritorul) de 19.000 de tone, aparţinând companiei de transporturi navale Cosco Group, deţinută de stat – a plecat din portul Dalian din nord estul Chinei spre Europa – în aparenţă nimic special, sute de nave chinezeşti pleacă spre bătrânul continent, destinaţia principală a exporturilor acestei ţări.
Ceea ce este nou este că nava nu va urma ruta obişnuită prin Oceanul Indian şi apoi prin Canalul de Suez, ci o rută nouă prin apele Arcticii, unde recentul dezgheţ, datorat încălzirii globale a creat un aşa numit culoar Nord-Estic.
Nava ar urma să ajungă în Europa în 33 de zile, ceea ce ar fi o croazieră de aproape două ori mai scurtă (40%) decât una efectuată pe vechea rută, cu un consum de carburant cu o cincime mai mic şi prin urmare, cu o eficienţă de cost superioară, ca să nu amintim şi de faptul că va fi evitat supărătorul ambuteiaj din Canalul de Suez.
Citeşte continuarea pe site-ul qmagazine.ro