BMW a anunțat o scădere de 8,8% a profitului pentru cel de al doilea trimestru, ce este determinată de creșterea investițiilor în modele noi, printre care și primul autoturism electric, relatează Bloomberg.
Profitul grupul a scăzut de la 2,27 miliarde euro la 2,07 miliarde euro, în aceeași perioadă a anului trecut, rezultatele corespunzând cu estimările analiștilor.
În perioada analizată veniturile producătorului german au urcat cu 1,8%, la 19,6 miliarde euro, în timp ce livrările de automobile au înregistrat o creștere de 6,6%.
„Din cauza nivelului ridicat al cheltuielilor pentru tehnologii şi modele noi, precum şi investiţiilor în reţeaua de producţie, profitul înainte de taxe pentru anul 2013 va fi la acelaşi nivel ca anul trecut, de 7,82 miliarde euro„, a anunțat Norbert Reithofer, directorul general al BMW.
Compania încearcă să își mențină poziția de lider prin noul model electronic i3, noul Seria 4 coupe și o nouă variantă a SUV-ului X5.
Joi, acțiunile BMW au deschis în scădere cu 3,1%.
Pentru 2013 și 2014, BMW a planificat lansarea a 25 de modele noi, 10 dintre acestea fiind complet noi, fără predecesor.