Taxa de poluare auto va fi redusă cu 30%, dar nu şi pentru maşinile dotate cu motor Euro 5 sau care poluează mult, în cazul cărora va rămâne nemodificată, potrivit unui proiect de ordonanţă de modificare a taxei auto, informează Mediafax.
Pentru maşinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc.
Noul proiect de modificare introduce o nouă grilă de calcul a taxei auto, în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinilor, pentru autovehicule încadrate în categoria M1, respectiv a vehiculor concepute şi construite pentru transportul de pasageri care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune.
Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi non-euro, indiferent de capacitatea cilindrică, cu excepţia maşinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, şi de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa rămâne la acelaşi nivel.
Această grilă de calcul relevă totodată că nici taxa auto percepută începând cu acest an pentru maşini Euro 5 nu va fi redusă, fiind menţinută la nivelul actual.
O decizie finală va fi luată într-o şedinţă viitoare a Guvernului. Pentru maşini Euro 5, taxa auto a fost introdusă la începutul acestui an.