De Black Friday, românii au cumpărat predominant articole electrocasnice

De Black Friday, românii au cumpărat predominant articole electrocasnice

Produsele electrocasnice au fost cele mai căutate în perioada campaniei Black Friday, ele ocupând peste 44% din cumpărături, fiind urmate de cele din segmentul IT&C – 30% şi electronice – 24,3%, potrivit datelor unui studiu realizat Daedalus Millward Brown și preluat de Ziarul Financiar.

„Cei mai mulţi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din cumpărăturile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie. Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc. ) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături”, se arată într-un comunicat al Daedalus Millward Brown.

În perioada campaniei de reduceri Black Friday, desfăşurată între 23 şi 25 noiembrie, românii au optat şi pentru alte categorii de produse – segmentele fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături.

Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii, în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.

Conform studiului, 38,1% dintre cei intervievaţi au ales să cumpere online în perioada campaniei Black Friday.

„Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumpărat ceva de la retailerii care au avut promoţii în intervalul 23-25 noiembrie”, se mai spune în comunicat.

Rezultatele studiului indică o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment, care, în mai puţin de 20 zile, a urcat de de la 27,2% la 69,8%.

Primele cinci magazine din care românii au ales să cumpere online au fost eMAG.ro – 21,1%, Flanco – 18,4%, Altex+Mediagalaxy – 12,3%, Domo – 9,4% şi Carrefour – 8,6%.

Studiul a fost realizat în intervalul 4-6 decembrie, pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani. Eroarea de eşantionare a studiului este de +/- 2,2%.

Parte a grupului Daedalus, Daedalus Millward Brown este o societate de cercetare de marketing.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
22:44 - Crin Antonescu, despre Klaus Iohannis: Tăcerea, păcatul care a copleșit mandatul
22:21 - Cătălin Drulă (USR), fost ministru al Transporturilor: „Metrorex – scumpiri pentru bucureșteni, bătaie de joc pe banii tuturor românilor și o mafie tolerată de Grindeanu”
22:20 - Jumătate de milion de români și-au sărbătorit onomastica în a treia zi de Crăciun. Care sunt tradițiile de Sfântul Ștefan
21:58 - Cât costă vacanțele de Revelion „last minute”? Prețurile pentru un sejur în Antalya, cu zbor și cazare incluse
21:49 - Alina Bădic, întrebată dacă au românii motive să se teamă în 2025: „Ieșirea din iluzie, în general, nu poate fi decât o bucurie pentru noi toți” (VIDEO)
21:25 - Maia Sandu le recomandă cetățenilor să facă economie la energia electrică. Republica Moldova se confruntă cu o stare de urgență în domeniul energiei
21:19 - Alina Bădic, despre „zona în care s-ar putea să primim niște lecții în 2025”: „Este un an dificil, dar totodată un an care poate să ne propună miracole” (VIDEO)
20:50 - Alina Bădic: 2025, un an foarte interesant. Am putea să îl comparăm cu un tunel între 2024 și 2026, cu cinci porți foarte importante (VIDEO)
20:42 - Furtunile de pe litoral au dus la valuri record. 7,5 metri înălțime la Marea Neagră
20:22 - Rusia acuză Republica Moldova că „alunecă rapid spre sprijinirea ideologiei neonazismului și a discriminării rasiale”: „Coincide aproape complet cu procesele observate în Ucraina”