Marile companii din nordul Europei se lovesc din ce în ce mai puternic de criza economică

Marile companii din nordul Europei se lovesc din ce în ce mai puternic de criza economică
Foto: observatoreuropean.radioromania.ro

Criza economică sperie tot mai tare nordul Europei, tot mai multe companii mari luând măsuri drastice pentru reducerea cheltuielilor.

Firme precum Schneider sau Daimler îşi reduc estimările pentru acest an, Sandvik își micşorează producţia, iar Pernod-Ricard, BASF şi ABB au avertizat că vor încetini activităţile tot mai multe, transmite Bloomberg.

„Situaţia economică actuală este marcată de o lipsă de siguranţă şi de o volatilitate în creştere. Daimler nu poate menţine ţinte nerealiste. Trebuie să acceptăm acest fapt”, a declarat directorul financiar al grupului german, Bodo Uebber. Producătorul de echipamente electrice Schneider va intensifica măsurile de restructurare, iar Daimler s-a angajat să micşoreze costurile cu 2 miliarde de euro până la sfârşitul lui 2014.

„Problemele din sudul Europei se extind în centrul continentului. Datele referitoare la profituri arată o tendinţă descendentă. Vom vedea o creştere lentă la nivelul Europei”, a declarat Markus Steinbeis, manager de fonduri la compania Huber, Reuss & Kollegen Vermoegensverwaltung în Munchen.Volkswagen a avertizat miercuri că presiunile asupra preţurilor s-au intensificat în Europa, iar „condiţiile dificile vor continua”, potrivit directorului financiar Hans Dieter Poetsch.

Efectele crizei datoriilor declanşate în Grecia în 2099 s-au extins în Germania, țară unde încrederea oamenilor de afaceri a scăzut în această lună la cel mai redus nivel din ultimii doi ani şi jumătate, din cauza cererii mai mici pentru exporturile ţării. Bundesbank a estimat recent că economia germană s-ar putea contracta în trimestrul patru, din cauza cererii externe insuficiente.

Problemele nu se limitează doar la Europa. În Statele Unite, companiile nord-americane au anunţat, după 1 septembrie, planuri de eliminare a 62.600 de locuri de muncă pe plan local şi în străinătate, cele mai ample astfel de măsuri de la începutul lui 2010.

Și producătorii de bunuri de consum au fost afectați de criza economică. Producătorul francez de băuturi alcoolice Pernod-Ricard anticipează o încetinire a creşterii anuale a vânzărilor, faţă de 2011, producătorul de bere Heineken a înregistrat o scădere a volumului de bere în Europa, iar liderul mondial pe piața iaurturilor Danone,  a anunţat săptămâna trecută că operaţiunile din Germania au fost „sub presiune”, iar pieţele din Franţa şi Marea Britanie au stagnat, în trimestrul al treilea.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`