Revista Variety, una dintre cele mai vechi şi mai respectate surse de informaţii din industria de divertisment americană, a fost vândută grupului de presă american Penske Media Corporation (PMC) pentru suma de 25 de milioane de dolari.
Compania care a deținut publicația, Reed Business Information, cât și noul proprietar, Penske Media Corporation, au confirmat încheierea tranzacției, scrie Wall Street Journal.
„Începând din 1905, Variety a fost una din principalele surse de informare din lume despre sectorul divertismentului şi este în prezent una dintre cele mai cunoscute mărci de presă”, a declarat Jay Pensek, cel care controlează compania PMC, noul proprietar al Variety.
El a precizat că planul companiei PMC este de a creşte prezenţa mărcii Variety în alte medii, precum internet, televiziune, pe telefoanele inteligente, dar şi pe pieţele internaţionale.
PMC este un grup de presă care desfăşoară operaţiuni pe internet, având sediul central la Los Angeles. Compania PMC este deţinută de Jay Penske, care este preşedinte şi CEO al acestui grup de presă. În afară de revista Variety, PMC mai deţine site-urile Boy Genius Report, Deadline.com, OnCars.com, HollywoodLife.com, Movieline, MailTimes şi TVLine.
Revista Variety, una dintre cele mai vechi şi mai respectate surse de informaţii din industria de divertisment americană, a fost scoasă la vânzare în luna martie a acestui an, după cum au anunţat, la momentul respectiv, compania Reed Business Information (RBI). RBI, care a deţinut Variety din anul 1987, a luat decizia de a vinde revista în concordanţă cu strategia sa din ultimii trei ani, care vizează despărţirea grupului RBI de publicaţiile americane tipărite.
„Odată cu atenţia tot mai mare pe care RBI o acordă serviciilor online şi cu vinderea celorlalte reviste tipărite americane pe care le-am avut, tuturor ni se pare acum o decizie logică să vindem şi această afacere”, a declarat, pe 23 martie, Mark Kelsey, directorul executiv al companiei Red Business Information.
„Variety dispune de o echipă incredibil de talentată, care a reuşit să inoveze şi să dezvolte această franciză în industria ştirilor şi analizelor din showbiz. Nu am niciun dubiu că afacerea va continua să prospere şi sub conducerea noului patron”, a adăugat Mark Kelsey la momentul respectiv.
Variety a fost înfiinţată la New York, în 1905, de Sime Silverman, sub forma unei reviste săptămânale care oferea informaţii din industria de divertisment şi din comerţ, dar a devenit o publicaţie zilnică, cu sediul la Los Angeles, începând abia din 1933. Revista are şi un site propriu, lansat în 1998, şi oferă cititorilor informaţii şi analize din domeniul producţiilor cinematografice şi de televiziune, date de box office şi alte informaţii despre contractele de afaceri semnate în industria de divertisment din Statele Unite.
Variety s-a confruntat însă în ultimii ani cu concurenţa tot mai puternică din partea „rivalilor” de la The Hollywood Reporter, Deadline Hollywood şi The Wrap, ca şi din partea site-urilor care postează gratuit ştiri şi informaţii din showbizul american.
La sfârşitul anului 2009, Variety a luat decizia ca întregul ei conţinut online să poată fi consultat doar prin plata unei taxe, însă numărul de accesări a paginilor sale a scăzut cu 40%, potrivit companiei de măsurare a audienţei Nielsen.