Rutele Tarom, neprofitabile în ultimii ani. Pierderi de aproape 200 de milioane de euro în patru ani

Rutele Tarom, neprofitabile în ultimii ani. Pierderi de aproape 200 de milioane de euro în patru ani
Foto: Vola.ro

Curse neprofitabile, politică de distribuţie ineficientă, achiziţii nejustificate, angajări şi salarii netransparente. Cam aşa s-ar traduce situaţia actuală a operatorului aerian Tarom, scrie Ziarul Financiar. Într-un raport al Corpului de Control al Primului ministru este prevăzut faptul că în cazul în care Tarom nu regândeşte reţeaua de rute pe care operează pentru a nu mai pierde bani riscă să rămână fără lichidităţi.

Rutele pe care Tarom operează au fost neprofitabile în ultimii ani, potrivit Ziarului Financiar. Mai exact în ultimii patru ani, compania aeriană de stat a avut pierderi de aproape 200 de milionae de euro. Două treimi din rutele pe care le are Tarom spre Europa de Sud-Est au un grad mediu de încărcare de 54%. Iar pe cursele spre destinaţii din Orientul Mijlociu gradul de ocupare este de 66%, cel mai bun grad de încărcare fiind pe rutele interne, de 67%, arată datele din raportul Roland Berger, văzut de ZF.

Mai mult decât atât, compania de stat continuă să aibă o politică de distribuţie şi de preţ tradiţională. Spre exemplu, anul trecut Tarom a vândut doar 7% din biletele de avion pe internet, faţă de 90%, cum vând companiile low-cost, şi de 20%, cum înregistrează alţi jucători tradi­ţionali.

O altă problemă a companiei aeriene de stat este faptul că are în componenţă mai multe tipuri de aeronave care necesită intervenţii tehnice specializate, ceea ce majorează costurile cu personalul tehnic de întreţinere şi reduce puterea de negociere a Tarom la achiziţia pieselor de schimb necesare întreţinerilor periodice.

Tarom are parte de o concurenţă puternică pe majoritatea rutelor pe care se deplasează. Şi asta atât din partea companiilor low cost prezente pe piaţa locală, cât şi din partea altor companii.

În plus, traficul companiei aeriene de stat este mult sub cel al altor companii de stat tradiţionale. Asta deşi numărul de salariaţi pe care îi are este mai mare.

Pierderi Tarom

Embed:
 
Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
20:20 - Mihai Tudose, după acuzațiile de blat PSD-AUR: Schema cu băgat jetoane la sondaje ca să pară Ciucă mai dolofan nu mai funcționează. Locul 5 din sondaje mă face să cred că, de fapt, PNL-ul îi dă voturi lui Simion
20:01 - Fake news grosolan în comunicatul transmis de Federația din Kosovo după scandalul de la meciul cu România (FOTO)
19:42 - Volodimir Zelenski: Trebuie să facem totul pentru a ne asigura că războiul din Ucraina se încheie anul viitor prin mijloace diplomatice
19:12 - Semnificația gestului făcut de kosovari spre suporterii României. Radu Buzăianu: Ei, jucătorii, pot spune „Kosovo e Albania?”
18:47 - Mike Tyson a fost învins de Jake Paul, dar principalul său adversar a fost vârsta. Probleme mari cu transmisia Netflix, inclusiv în România
18:27 - Horoscop Alina Bădic pentru săptămâna 17 – 23 noiembrie 2024. Zodia care este foarte favorizată acum (VIDEO)
17:01 - Căpitanul lui Kosovo i-a jignit pe jurnaliștii români și ar fi vrut să îl lovească pe unul dintre ei. Tensiuni mari la conferința de presă de la Arena Națională (VIDEO)
16:41 - Sondaj Verifield: Luptă strânsă între Elena Lasconi și George Simion pentru a intra într-un tur 2 cu Marcel Ciolacu la prezidențiale / Un alt sondaj îl dă pe Nicolae Ciucă pe locul 2 în primul tur
16:18 - Profit impresionant pentru afacerile lui Silviu Prigoană în 2023. Ce încasări au avut companiile sale
15:58 - Avion lovit de glonț sub cabina piloților, înainte de decolare. Haos pe aeroportul din Dallas