Vicepremierul Kelemen Hunor, liderul UDMR, apreciază că este nevoie de o abordare nuanţată pentru judeţe în ceea ce priveşte prezenţa copiilor la şcoală, în contextul în care șeful statului va avea, marţi, la Palatul Cotroceni, o şedinţă de lucru privind siguranţa publică în unităţile de învăţământ cu premierul Florin Cîţu, membri ai Guvernului şi reprezentanţi ai IGSU şi INSP.
„Eu în continuare cred că avem nevoie de o abordare nuanţată pentru judeţe, pentru localităţi şi, acolo unde se poate, copiii trebuie să meargă fizic la şcoală şi în clasele primare, şi cei care sunt înainte de examen. Deci, din acest punct de vedere îmi menţin poziţia – că nu există o alternativă la prezenţa fizică pentru copii la şcoală şi dacă undeva într-o localitate există un focar, creşte numărul de infectări, acolo se poate lua o măsură, nu trebuie să generalizezi pentru Capitală sau pentru Timişoara sau plecând de la Capitală sau de la Timişoara pentru toată ţara”, a declarat Kelemen Hunor la Antena 3.
Pe de altă parte, liderul UDMR apreciază că valul trei al pandemiei va lovi și România.
„Sigur, vedem ce se întâmplă în toate ţările din Centrul Europei, din Estul Europei, ce s-a întâmplat în ianuarie în Portugalia şi aşa mai departe. Deci, ne va lovi şi pe noi. Noi trebuie să fim conştienţi că în acest moment este important să gestionăm ceea ce urmează din timp, să nu reacţionăm târziu. Discuţia cu preşedintele Iohannis astăzi va fi despre siguranţa, securitatea în şcoli. Şi aici vorbim despre avizele de la ISU, de la Sănătate Publică, sunt multe clădiri, multe şcoli, mai ales în Capitală, dar nu numai, unde există şi pericol de seism, clădirile sunt vechi. Şi urmează să avem o primă discuţie (…) în această formulă de guvern de coaliţie şi să vedem ce măsuri putem lua ca să ieşim din acest impas care s-a adunat în 30 de ani. Sunt foarte multe şcoli – de ordinul miilor – care nu au avize împotriva incendiilor, n-au avize de sănătate publică şi aşa mai departe. Şi trebuie să vedem ce investiţii trebuie făcute, de la fondurile bugetului naţional, de la fondurile din UE, PNRR şi fondurile de coeziune, fiindcă este şi presiune, există necesitate şi există şi o şansă uriaşă să punem la punct infrastructura de educaţie”, a precizat vicepremierul.