Începând cu luna februarie, studenții se pregătesc, la rândul or de începerea cursurilor, unii în amfitreate, alții în fața calculatoarelor, în funcție de deciziile luate de fiecare universitate în parte.
La Universitatea București, semestrul al doilea va începe tot online. Excepție de la această regulă vor face câteva cursuri care necesită activitatea practică sau prezența în laboratoare. Patru facultăți (Chimie, Biologie, Geologie și Teologie Ordoxă) au propus ca doar laboratoarele și cursurile practice să se țină fizic. În rest, inclusiv la aceste facultăți, celelalte cursuri ar urma să se desfășoare în continuare tot online.
O situație similară va fi și la Universitatea de Vest din Timișoara. Studenții care învață aici vor continua cursurile online. Potrivit rectorului Marilen Pirtea, propunerea este ca majoritatea facultăților să rămână în online, cu excepția unor activități la facultățile vocaționale – Arte, Design, Muzică, Teatru, Educație Fizică și Sport – și a laboratoarelor la Chimie și Fizică.
Universitatea Babeș-Bolyai – se conturează variantă hibrid pentru majoritatea facultăților. Rectorul Daniel David spune că, cel mai probabil, la majoritatea facultăților se va merge pe varianta hibrid.
La Iași și Cluj se merge în sistem hibrid. În Iaşi – pe de altă parte – majoritatea facultăţilor vor începe semestrul al doilea al anului universitar în sistem hibrid.
La Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară, tinerii au fost împărțiți în două grupe. Una va veni la cursurile din amfiteatre, iar cealaltă va participa la ele online. La fiecare două săptămâni se face rocada.
Activitatea a fost reluată, de asemenea, la nivelul învățământului preuniversitar, începând de luni. Ministerul Educației publică primele date cu privire la felul în care au început cursurile în unitățile de învățământ din România.
În prima zi în care școlile au fost redeschise peste 1.000 de unități de învățământ au funcționat în scenariul roșu. În acelați timp, peste 8.000 de elevi și 1.000 de ancgajați din sistemul de învățământ au rămas în continuare acasă și au făcut cursuri online din motive medicale.
Concret, potrivit datelor transmise de Ministerul Educației, 1.051 au început în scenariul roșu, alte 6.583 au funcționat în scenariul galben, iar 10.198 de unități de învățământ s-au redeschis în scenariul verde.
Totodată, există 13 cazuri ale unor unități de învățământ care sunt în carantină, în timp ce 57 de școli funcționează în continuare în regim online din cauza unor probleme de infrastructură, având aprobarea Inspectoratelor pentru situații de urgență și validarea Comitetelor județene pentru situații de urgență.